Fillon má před volbami další problém - nechal si kupovat obleky

Fillon má před volbami další problém - nechal si kupovat obleky
Popisek: Ilustrační obrázek
13 / 03 / 2017, 07:00

Podle Fillona šlo o dary, na kterých nevidí nic špatného.

Francouzský prezidentský kandidát pravice François Fillon čelí před volbami dalšímu problému. Od nejmenovaných přátel si nechával kupovat drahé obleky, informoval týdeník Le Journal du Dimanche (JDD). Podle Fillona šlo o dary, na kterých nevidí nic špatného. Bývalému premiérovi již sráží preference skandál ohledně zaměstnávání rodinných příslušníků.

Fillon v listu Les Echos připustil, že od blíže neurčeného přítele dostal v únoru dva obleky. Podle JDD pocházely z luxusního pařížského obchodu a stály 13.000 eur (přibližně 351.000 Kč). Ve Francii platí limit 4600 eur (zhruba 124.000 Kč), které může jednotlivec darovat kandidátům během volební kampaně, připomněla agentura Reuters.

JDD zároveň tvrdí, že Fillonovi kdosi hradil i další ošacení a to v průběhu několika let. Od roku 2012 tak prý díky neupřesněným dobrodincům získal oblečení v celkové hodnotě 48.500 eur (přes 1,3 milionu Kč).

Fillon loni jasně vyhrál primárky své strany Republikáni. Od té doby byl favoritem voleb, ale od ledna čelí podezření, že jeho manželka a děti neoprávněně s jeho vědomím pobíraly příjmy jako parlamentní asistenti. Od té doby jeho preference v průzkumech klesly tak, že nemá postoupit z prvního kola prezidentských voleb 23. dubna do závěrečného duelu 7. května. Jeho odstoupení z kampaně chce 70 procent lidí i mnozí straničtí kolegové, ale Fillon to odmítá. Cítí se nevinen a hovoří o spiknutí.

Francouzský týdeník Canard Enchaîné nedávno uvedl, že Fillon si v roce 2013 půjčil od jednoho podnikatele 50.000 eur (1,4 milionu Kč), které zamlčel úřadům. Satirický list, který má zpravidla spolehlivé zdroje, tvrdí, že půjčku Fillonovi před lety poskytl Marc Ladreit de Lacharrire a nechtěl za ni žádné úroky.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.