Fisheye IP kamera ukazuje prodejcům, jaké jsou v jejich obchodech „hotspoty“

Fisheye IP kamera ukazuje prodejcům, jaké jsou v jejich obchodech „hotspoty“
26 / 08 / 2019, 07:30



Společnost Hikvision, přední světový dodavatel inovativních produktů v oblasti videodohledu a s tím souvisejících služeb, představil novou řadu fisheye IP kamer (DS-2CD63X5G0) s AI. Tato 360° panoramatická kamera používá technologii hlubokého učení k vyprodukování přesnější tepelné mapy. Poskytuje vylepšený pohled na okolí a své uplatnění najde zejména ve velkých retailových prostorech.

Panoramatický 360° obraz scény před ní znamená, že uživatel může vidět mnohem širší oblast mnohem jasněji. To je vylepšeno nezávislým ovládáním třícestného infračerveného světla, které je možné nezávislé nakonfigurovat tak, aby se snížilo množství „reflexního“ prostoru na zdi, což zlepšuje kvalitu obrazu, zejména pokud je kamera umístěna do rohu.

Algoritmus hlubokého učení se soustředí pouze na lidské cíle a vylepšuje tak přesnost tepelné mapy. To znamená, že uživatelé mohou vidět v prostoru „hotspoty“, tedy místa, která lidé navštěvují nebo jimi procházejí nejvíce. Přidaná vrstva k vizualizaci tepelné mapy ji činí mnohem jasnější než předchozí technologie a jasněji prezentuje více informací.

Přes vysokou kvalitu obrazu se kamery chlubí extrémně lehkou šířkou pásma a použitím kompresní technologie H265+ šetří místo i náklady. Podporují rovněž funkci Multiple Expansion Modes s až patnácti režimy živého zobrazení displeje, navrženými pro tři různé stojany.

Mezi další funkce patří:

– Nové čočky Immervision (jen u modelu s rozlišením 12 MPx a průměrem čočky 1,29 mm)

– Rozlišení až 12 MPx

– WDR 120 dB

– Dosah infračerveného světla až 15 m

– Zabudovaný reproduktor a mikrofon

– Chytré funkce: 6 analýz chování, 3 detekce výjimek

– Odolnost IK10/IP66

Kamery budou užitečným doplňkem retailových řešení – mapování tepla pomůže majitelům prodejen pochopit psychologii zákazníků a identifikovat, které produkty přitahují v daném prostoru nejvíce pozornosti. Je možné je použít také v místech jako železniční stanice nebo veřejná náměstí.

„Jsme hrdí na to, že neustále posunujeme naši technologii vpřed a jak ji zavádíme v praxi,“ uvedl ředitel partnerského prodeje a marketingu evropské divize společnosti Hikvision Peter Guan. „Tato nová fisheye kamera poskytne jasný tok informací, který uživatelům pomůže činit správná byznysová rozhodnutí, aby jejich prostory vydělávaly více.“

       

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.