Ford Mondeo 2015 - systém detekce chodců a nové motory

Ford Mondeo 2015 - systém detekce chodců a nové motory
Autor fotografie: media.ford.com|Popisek: Ford Mondeo 2015
24 / 10 / 2014, 12:00

24.10.2014 / Nová technologie Ford Pre-Collision Assist s detekcí chodců umí rozeznat chodce, kteří se nacházejí před vozem nebo mu mohou vstoupit do dráhy, a automaticky zabrzdí, pokud řidič nereaguje na varování.
Zdroj: FORD / media.fordservice.cz

Nový Ford Mondeo 2015 nabídne jako celosvětově první vůz značky Ford novou technologii detekce chodců, jež umí zmírnit následky střetu s chodcem nebo mu i zcela zabránit.
Další významnou technickou novinkou Mondea je rozšířená paleta motorizací, ve které se poprvé objevuje hybridní model. Začátkem příštího roku se nabídka rozroste také o nový vznětový motor 2.0 TDCi 154 kW (210 k), sekvenčně přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Nově bude v nabídce oceňovaný zážehový litrový tříválec 1.0 EcoBoost s výkonem 92 kW (125 k).

Ford Mondeo 2015

Nový Ford Mondeo bude k dispozici jako čtyřdveřový sedan, pětidveřový liftback a kombi – speciálně vyvinuté pro Evropu. Všechny tři varianty se vyznačují vyšší úrovní kultivovanosti i dílenského zpracování a nabízejí řadu moderních technologií: LED světlomety, nafukovací bezpečnostní pásy nebo masážní sedadla.

„Nové Mondeo je technicky nejpokročilejší automobil, jaký kdy Ford uvedl na evropské trhy,“ řekl Ulrich Koesters, ředitel modelové řady ve Ford of Europe. „Funkce jako Pre-Collision Assist s detekcí chodců zvyšují bezpečnost jízdy v rušných podmínkách městského provozu.“

Rozpozná nebezpečí

Systém detekce chodců rozpoznává osoby a snižuje závažnost nehod při rychlostech do 80 km/h.
Pokud systém zaznamená před vozem chodce a vyhodnotí riziko srážky jako závažné, upozorní řidiče zvukovou a vizuální výstrahou. Pokud řidič nereaguje, systém zkrátí dobu potřebnou k zastavení tím, že zmenší vzdálenost mezi brzdovými kotouči a obložením. Když řidič stále nereaguje, začne systém automaticky brzdit, aby snížil rychlost vozidla před srážkou.

FORD-detekce chodců

Inženýři Fordu testovali systém na uzavřených tratích s použitím bariér ve tvaru a velikosti lidské postavy. Také strávili měsíce dolaďováním na skutečných silnicích po celém světě, aby prověřili, že systém spolehlivě funguje v podmínkách reálného provozu.

„Testování v reálných podmínkách bylo zásadní. Různí chodci mají různý tvar a velikost postavy a také zaujímají rozmanité postoje,“ vysvětlil Gregor Allexi, technik aktivní bezpečnosti z Ford of Europe. „Absolvovali jsme více než 500 000 testovacích kilometrů, abychom se ujistili, že detekce chodců zaznamená nejrůznější lidské postavy ve všech možných podmínkách.“

Test protikolizního systému Ford Mondeo (zdroj: youtube/TestDriven)



Nové Mondeo může použít automatické brzdění i k tomu, aby zabránilo srážce s vozidlem jedoucím vpředu nebo alespoň zmírnilo následky nehody. Systém Active City Stop funguje v rychlostech do 45 km/h. Ve vyšší rychlosti pracuje nový systém Pre-Collision Assist, jenž prostřednictvím radaru a kamery sleduje prostor 200 metrů před vozidlem. Automaticky dokáže aktivovat brzdy, a to až do úrovně maximálního brzdného účinku, aby zabránil nehodě nebo zmírnil následky nárazu do vozidla jedoucího vpředu.

Radarová technologie dále přináší novou funkci měření odstupu (Distance Indication) a technologii adaptivního tempomatu. Součástí funkce měření odstupu je intuitivní vizuální rozhraní informující řidiče o vzdálenosti od vozidla vpředu. Adaptivní tempomat pak automaticky udržuje nastavený odstup.

Přední kamera slouží také systému udržování v jízdním pruhu (Lane Keeping Aid), který navede nové Mondeo zpět do jízdního pruhu, pokud se vůz bez úmyslu řidiče odchýlí od směru vyznačeného vodorovným dopravním značením. Systém rozpoznávání dopravních značek zjišťuje pomocí kamery rychlostní omezení, jejich ukončení a zákazy předjíždění. Tyto informace zobrazuje na displeji v přístrojovém štítu.

Historicky nejširší nabídka motorizací

Řidiči, kteří dávají přednost zážehovým motorům, si budou moci vybírat z přeplňovaných jednotek EcoBoost. Vedle motorů o objemu 1,5 a 2,0 l to bude i úsporný a překvapivě výkonný 1.0 EcoBoost, jenž má na kontě bezprecedentní tři vítězství v anketě „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku) v řadě.

Nový výkonný motor 2.0 TDCi s dvojicí sekvenčních turbodmychadel nabídne nejvyšší výkon 155 kW (210 k); točivý moment 450 Nm je dostupný již v 2000 ot./min. Model ECOnetic Technology, poháněný motorem 1.6 TDCi, bude mít nejnižší emise CO2 v dané třídě – pouhých 94 g/km. Paleta motorizací bude dále obsahovat inovovaný vznětový motor 2.0 TDCi ve variantách 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k).

Nové čtyřdveřové Mondeo Hybrid je poháněno kombinací speciálně zkonstruovaného zážehového motoru 2,0 l s dvojicí elektromotorů a lithium-iontovou baterií o kapacitě 1,4 kWh. Jeho nominální emise CO2 nepřekročíhodnotu 99 g/km.

Řada úsporných technických opatření včetně aktivní masky chladiče pomáhá zvyšovat hospodárnost všech motorizací. Spotřeba paliva mezigeneračně poklesla až o 14 procent.

Celá tisková zpráva zde.

Psali jsme také:

Automaticky řízená auta - příležitost pro teroristy!

Dejte nohu z plynu, v ulicích jsou školáci

Mladý řidič vyletěl do protisměru pod kamion. Zemřel na místě

Tragická nehoda v Mostech u Jablunkova

 

 

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.