GDPR by měl být ,,strašák" pro firmy, které přeprodávají databáze s citlivými údaji, říká bývalý šéf analytiků ÚOOZ Jiří Ráž

GDPR by měl být ,,strašák&quote; pro firmy, které přeprodávají databáze s citlivými údaji, říká bývalý šéf analytiků ÚOOZ Jiří Ráž
26 / 11 / 2018, 10:00

V dalším díle pravidelného seriálu ,,Kyberšpioni 21. století" se zaměříme na normu GDPR, která je v platnosti od května tohoto roku. Bývalý šéf analytiků ÚOOZ a současný jednatel společnosti Supreme Analytics s.r.o. Jiří Ráž v rozhovoru prozradí, jak se například dotkne GDPR každého z nás či proč bylo přijetí této normy nutné.

Jiří Ráž v rozhovoru rozvedl, co vlastně GDPR přinese běžnému občanovi a jak se jej v praxi dotkne. Podle Ráže by mělo GDPR přinést ,,větší míru" pořádku v datech, která existuje dodnes.

                                        

Na druhé straně, i když Ráž poukazuje na to, že náš zákon o ochraně osobních údajů je dostačující, mělo by také GDPR alespoň omezit přeprodávání databází s citlivými údaji. To by mělo znamenat určitý ,,strašák" pro firmy, které tak v současné době činí, a jež lidi zahrnují různými nabídkami, aniž by získali jejich souhlas, aby je vůbec oslovovali.

Občan tak získává právě v GDPR určitý nástroj, jak se podobnému jednání bránit. I těmto firmám pak hrozí díky platnosti GDPR poměrně vysoké pokuty, což by je mělo od zasílání různých nabídek odradit.

psali jsme: Bylo nebylo jedno GDPR…

Ráž se v další části rozhovoru neobává, že si firmy nebudou moci implementaci GDPR dovolit, v případě neziskového sektoru však podotýká, že mu vzniknou ještě jiné náklady na další pracovníky, kteří budou kontrolovat, jak se nákladá s daty lidí.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace