GDPR? Firmy stále příliš neřeší zabezpečení vytištěných dat

GDPR? Firmy stále příliš neřeší zabezpečení vytištěných dat
17 / 04 / 2019, 09:00

Rok po zavedení GDPR mají firmy v rámci Evropy stále rezervy v zabezpečení citlivých dat. Přestože 49 % z nich již aktualizovalo interní pravidla digitální bezpečnosti, 75 % z nich ještě jaksi nestihlo aktualizovat strategii pro zabezpečení dat ve fyzické podobě. Zjistil to nezávislý spotřebitelský průzkum společnosti ACCO Brands, vedoucího evropského výrobce kancelářských potřeb, který se týkal právě GDPR.

Podle tohoto průzkumu mají firmy ve znalosti GDPR stále rezervy. Vyplynulo z něj například, že si 65 % firem doposud nepořídilo doplňkové vybavení na skartování a 52 % firem nadále nerozumí rozdílným bezpečnostním stupňům skartování. Více než 50 % firem má také pouze jednu nebo dokonce žádnou skartovačku. Zůstává tedy otázkou, co se v těchto firmách děje se stohy papírů s citlivými daty klientů.

Průzkum také zjistil, že firmy, které si na základě GDPR pořídily nové vybavení pro skartování, používaly skartovačky papíru již dříve. Tato skupina představuje 35 % trhu a má nejvýraznější povědomí o bezpečnosti skartování.

Nabídka skartovaček na trhu je přitom široká. „Průzkum potvrdil pokračující poptávku po řešeních umožňujících hromadné skartování, jako je například technologie Rexel s automatickým plněním. Takováto řešení šetří čas a zároveň zvyšují produktivitu procesu skartování,“ uvedl Jakub Musílek, marketingový manažer ACCO Brands v České republice a dodává, že firma v roce 2018 díky GDPR zaznamenala výrazný růst v prodeji všech kategorií skartovaček. „Tento průzkum však jasně dokazuje, že jsme se dotkli pouze špičky ledovce a v následujících letech nás toho ještě mnoho čeká.“

Očekáváme, že v roce 2019 bude do těchto výrobků investovat více firem a stále častěji budou vyžadovat pokročilejší vlastnosti, jako je ochrana před zaseknutím papírů a automatické plnění, protože skartování se stane každodenní aktivitou firmy. Ochrana osobních dat v počítačích, telefonech a na serverech nám připadá zcela zřejmá, ale k většině bezpečnostních incidentů dochází právě s nesprávnou manipulací s tištěnými dokumenty.“                                                                       

Více informací naleznete na stránkách www.rexeleurope.com.

 

O společnosti ACCO Brands:

ACCO Europe Ltd je součástí korporace ACCO Brands (NYSE:ACCO), globálního výrobce kancelářských výrobků se sídlem v USA a s obratem 1,9 miliard amerických dolarů za rok 2017. V Evropě má ACCO zodpovědnost za několik předních značek v tomto oboru, mezi něž patří třeba Leitz, Rexel, Esselte, GBC, Nobo, Rapid a Kensington.

www.accobrands.com

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace