Google do roku 2016 umístí ve stratosféře 300 balónů

Google do roku 2016 umístí ve stratosféře 300 balónů
Autor fotografie: "Google Loon - Launch Event" by Flicker User: iLighter - Flickr: Google Loon balloon. Licensed under CC BY 2.0 via Commons
29 / 10 / 2015, 18:15

Společnost Alphabet, které patří i Google, chce příští rok obkroužit zemi pásem 300 balónů, které zajistí rychlé internetové připojení.

Projekt Loon společnost spustila již v roce 2013 na Novém Zélandu. Tehdy vzlétlo k nebi 30 speciálních balónů. Balóny jsou vyslány zhruba 20 kilometrů vysoko do stratosféry, speciální software pak obstará, aby se dostaly do správné pozice. Balóny zajišťují internetové spojení do antén dole na zemi.

Nové plány firmy Alphabet jsou ale mnohem smělejší. 

„Potřebujeme asi 300 balónů, abychom vytvořili nepřerušenou síť kolem celého světa,“ tvrdí viceprezident Loonu Mike Cassidy s tím, že by měla vzniknout již v roce 2016.

Rychlost připojení by nyní měla být 10 MB za sekundu. Oproti pilotnímu programu se také podařilo vylepšit jak trvanlivost balónů, tak proces jejich vypuštění.

"V prvních dnech balóny vydržely pět, sedm nebo deset dní. Nyní máme balóny, které vydrží 187 dní, " říká Cassidy.  "Dříve to trvalo 14 osobám hodinu nebo dvě vypustit balón, nyní s automatizovaným jeřábem můžeme vypustit balón každých 15 minut se dvěma nebo třemi lidmi."

Protože každý balón poskytuje připojení oblasti v okruhu asi 40 km pod sebou, bude tento prstenec 300 balónů pouze pro poměrně malou část planety - konkrétně budou umístěny nad jižní polokoulí. Firma již podepsala dohodu se třemi indonéskými operátory.

Zdroj: BBC

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.