Google nabízí konkurenčním srovnávačům cen účast v aukcích

Google nabízí konkurenčním srovnávačům cen účast v aukcích
Popisek: Google
19 / 09 / 2017, 11:00

Americká internetová společnost Google ze skupiny Alphabet chce konkurenčním srovnávačům cen umožnit dostat se na úroveň její vlastní služby prostřednictvím aukce. Tímto návrhem reagovala na rekordní pokutu 2,42 miliardy eur (63,1 miliardy Kč), kterou jí koncem června vyměřila Evropská komise za zneužití dominantního postavení na trhu. Uvedly to dnes čtyři zdroje agentury Reuters obeznámené se situací.

Návrh, který Google předložil EK 29. srpna, má konkurenci umožnit ucházet se o jakoukoli pozici v jeho sekci produktové reklamy (Product Listing Ads).

Nejoblíbenější internetový vyhledávač přišel s podobným podnětem už před třemi lety ve snaze ukončit tak dlouhodobé vyšetřování ze strany Evropské komise a vyhnout se pokutě. Odmítla ho konkurence i EK.

V rámci dřívějšího návrhu si společnost vyhradila první dvě místa pro své vlastní reklamy. Nově chce určovat spodní cenovou hranici vlastními nabídkami sníženými o provozní náklady. Je pravděpodobné, že nový návrh bude rovněž zamítnut, klíčové požadavky EK totiž neřeší, uvedly zdroje Reuters.

Google podle EK ve svém vyhledávači zvýhodňoval vlastní produkt, službu pro porovnávání obchodních nabídek, přičemž komise požaduje, aby se stejně jako k vlastní službě začala společnost chovat ke konkurenčním srovnávačům cen. Čas na to má do 28. září.

Minulý týden se Google proti pokutě EK odvolal. Evropská komise případ vyšetřovala sedm let a toto je pouze jedno z několika řízení, které vůči této firmě vede.

 

Zdroj: ČTK

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace