Hackeři opakovaně napadli SONY Pictures a požadovali výkupné

Hackeři opakovaně napadli SONY Pictures a požadovali výkupné
Autor: Redakce|Popisek: Ilustrační foto
10 / 12 / 2014, 16:45

10.12.2014 / Osobní data partnerů SONY Pictures včetně hollywoodských celebrit jsou na internetu. Za útokem hackerů je zřejmě Severní Korea, která se mstí za film Interview.

O úniku citlivých dat, včetně smluv a čísel sociálního pojištění informoval server mashable.com.

Tři dny před tím, než došlo k samotnému útoku, totiž obdrželi manažeři SONY Pictures výhrůžný email, psaný špatnou angličtinou, ve kterém je studio varováno před velkými škodami. Současně požadovali hackeři "náhradu škody" od SONY, nebo budou studio "bombardovat".

email pro SONY

S největší pravděpodobností vedení studia tuto hrozbu podcenilo. V následujících dnech byly totiž jejich servery zahlceny malwarem a musely být odpojeny. Nejedná se o první útok na společnost, již v listopadu obdrželo studio email s textem "Už jsme vás varovali, a to je jen začátek."

Předpokládá se, že zaútokem hackerů je komunistická KLDR, a to kvůli komedii Interviews. Navíc podobné útoky byly zaznamenány i v jihokorejských bankách.

Psali jsme také:

Ochrana před malwarem pro servery

Check Point odhalil zranitelnosti v portálech pro správu systémů tří bezpečnostních dodavatelů.

Šest let pod dohledem špionážního viru!

DETEKT - nesledují vás tajné služby?

Digitální vydírání a krádež identity hrozí polovině populace

Komplexní ochrana Androidu před kyberútoky

Pozor na "vyděračskou" aplikaci v mobilech s Androidem

Používáte veřejné wifi sítě na mobilu nebo tabletu? Riskujete. A hodně.

Pozor na trojského koně pro Android – smaže data, posílá SMS

Váš počítač i mobil v ohrožení! Od této chvíle nepoužívejte neznámá USB zařízení

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace