Správa železniční dopravní cesty vyhlásila soutěž na správu a údržbu Hlavního nádraží v Praze. Nový správce získá tuto prestižní zakázku do roku 2022. SŽDC v jednokolovém výběrovém řízení rozhoduje v podstatě na základě jediného kritéria, a tím je cena.
Nejnižší nabídku dalo podivné sdruženi velrybářů a politických šíbrů.
Do Úřadu vlády dorazila před několika lety depeše s kontrarozvědky BIS. Zpravodajci varovali před rizikovým působením společnosti Alkom v České poště. Alkom založil JUDr. Václav Růžička, který i společnost vlastní. Nyní je Václav Růžička se svým Alkomem významným členem konsorcia, které dalo nejnižší nabídku na správu Hlavního nádraží. Růžičkův Alkom v hledáčku tajných služeb nebyl náhodou. V roce 2015 svolal premiér na přání ministra vnitra Milana Chovance dokonce Bezpečnostní radu státu, kde se podle serveru Neovlivní.cz se souvislostí s Růžičkou a Alkomem řešilo ,,ohrožení ekonomických zájmů pošty a pokus destabilizovat ministerstvo vnitra”. Podle zdrojů SM měl v Plzni tehdejší ministr Chovanec mimo jiné vážné podezření, že Růžička zadal sledování ministrova bydliště v Plzni.
psali jsme: Vedení ČEZu pod palbou lobbistů i médií. Vybírá se ostraha jaderných elektráren
Podle webu Neovlivní.cz se Růžičky tyká i zobecněná pasáž ve výroční zprávě BIS. ,,BIS informovala oprávněné adresáty o situaci, kdy výhradní dodavatel určitých služeb státnímu podniku začal ve chvíli, kdy se cítil kroky vedení ohrožen, předkládat smluvní dodatky rozšiřující dosud uzavřené smlouvy (délka platnosti, objem služeb). Jelikož státní podnik nedokázal své kopie těchto dodatků dohledat, byl nakonec nucen je uznat, a to přesto, že forma a obsah dodatků svědčily o jejich zjevném zfalšování.” JUDr. Růžička je absolvent Policejní akademie a dlouhodobě provozoval pult centrální ochrany České pošty. Právě o tuto zakázku ale i další zakázky, například datové schránky, JUDr. Růžička se svými ostrými lokty tvrdě bojoval. Nahrávky, kompro a sledování ministra vnitra, to vše jsou metody popsané nejen na Neovlivní.cz v souvislosti s Václavem Růžičkou.
Blamáž s Grandi Staziony se díky SŽDC na Hlavním nádraží může opakovat
Hlavní nádraží v Praze bylo dlouhá léta v neutěšeném stavu. Mohla za to nešťastná smlouva s italskou společností Grandi Staziony, která naslibovala rozsáhlé investice do Hlavního nádraží. Nakonec vše skončilo soudní pří, kdy SŽDC převzalo správu Hlavního nádraží od této italské společnosti zpět. Pro iDNES.cz na konci roku 2016 prohlásil náměstek SŽDC Drmola: ,,pro nás je prioritou, aby cestující vůbec nepoznali, že došlo ke změně”. Po Grandi Staziony rok Hlavní nádraží spravovala společnost, kterou nyní má nahradit sdružení společností Alkom, Komwag, Centra a První chráněná dílna. Vedle pochybností o serióznosti Alkomu jsou podobné pochybnosti i u dalších členů sdružení.
psali jsme: Ministerstvo kultury se začalo řídit heslem kvalita, ale vždy za nejnižší cenu
Vedoucím účastníkem nejlevnějšího uchazeče je firma rodiny Horáčkových První chráněná dílna. Její představitel Bc. Tomáš Horáček, MBA v minulosti působil jako volební manažer ČSSD a hnutí Severočeši.cz je označován za velrybáře, tedy člověka za úplatu nabírající pro politické strany černé duše. Na První chráněnou dílnu upozorňuje i Transparency International jako na společnost, která získává řadu veřejných zakázek na základě zaměstnávání zdravotně postižených osob, zakázky ale téměř 100% řeší subdodavatelsky. O neserióznosti této společnosti svědčí i to, že od roku 2014 nezveřejňuje výsledky o svém hospodaření v obchodním rejstříku, i když tím porušuje zákon.
Bezpečnostní expert: Výběr SŽDC v jednokolovém výběrovém řízení jen s klíčovým kritériem cenou je hazard
Redakce SM oslovila Mgr. Davida Rožka, bezpečnostního analytika, absolventa Policejní akademie ČR, a mezinárodních kurzů ochrany měkkých cílů a komerční bezpečnosti v USA a Izraeli. Podle jeho názoru správa Hlavního nádraží v Praze jako významného tzv. měkkého cíle vyžaduje prioritně to, aby správce bezpečnosti celého nádraží a přilehlých prostor byl seriózní a profesionální partner pro policii i tajné služby. Struktura firem konsorcia s nejnižšími cenami již ze své podstaty znemožňuje spolupráci s bezpečnostními složkami na požadované minimální kooperativní úrovni. Spolupráce v bezpečnostní oblasti musí být založena zejména na osobni důvěře, spolupráci a profesionalitě na obou stranách. Jen stěží si lze představit dosahování profesionality bezpečnostních pracovníků v prostředí s tlakem na cenu služby. V důsledku tak bude bezpečnost jednoho z nejvýznamnějších dopravních uzlů v ČR svěřena pracovníkům bez potřebných znalostí, vybavení a zkušeností a naproti tomu se ušetří nějaké množství prostředků. Tento stav známe i z jiných objektů a v ČR je celkem běžný až do doby, kdy skutečně dojde k bezpečnostnímu incidentu velkého rozsahu. Poté se naši politici budou předhánět v boji proti tomuto fenoménu bezpečnostních tendrů, uzavřel Rožek.
Nepřehlédněte na Security magazínu: Technologie - nejnovější ,,vychytávky" ze světa vědy a techniky. Od futuristických zbraní až po bojové drony. S námi víte více