Hodnota Microsoftu se po 17 letech dostala nad 500 miliard USD

Hodnota Microsoftu se po 17 letech dostala nad 500 miliard USD
Autor fotografie: Microsoft|Popisek: Ilustrační obrázek tabletu Surface 4
27 / 01 / 2017, 22:00

Tržní hodnota americké softwarové společnosti Microsoft se dnes poprvé od roku 2000 přehoupla přes hranici 500 miliard dolarů (12,6 bilionu Kč). Akcie firmy reagovaly růstem na čtvrtletní výsledky, které překonaly odhady analytiků, uvedla agentura Reuters.

Kurz akcií Microsoftu po zahájení dnešního burzovního obchodování vzrostl až o 2,1 procenta na rekordní maximum 65,54 USD. Tržní kapitalizace společnosti, což je hodnota všech jejích vydaných akcií, tím dosáhla 510,40 miliardy USD.

Naposledy měl Microsoft hodnotu přes 500 miliard dolarů v březnu 2000, kdy dosáhla vrcholu burzovní horečka zaměřená na internetové a technologické firmy. Tehdy měla společnost kapitalizaci mírně nad touto úrovní.

Microsoft však stále zaostává za skupinou Alphabet, což je mateřská společnost internetového gigantu Google, jejíž hodnota je nyní mírně nad 570 miliardami dolarů. Nejhodnotnější americká veřejně obchodovaná společnost Apple má nyní kapitalizaci kolem 642 miliard USD.

Čistý zisk Microsoftu ve druhém finančním čtvrtletí do konce prosince meziročně stoupl o 3,6 procenta na 5,2 miliardy dolarů (zhruba 132 miliard Kč), zejména díky růstu poptávky po cloudových službách. Výsledky Microsoftu předčily odhady trhu v sedmi z osmi posledních čtvrtletí.

Microsoft je největším výrobcem softwaru na světě a jeho operační systém Windows využívá většina osobních počítačů. Firma však kvůli slábnoucí poptávce po počítačích klade čím dál větší důraz na cloudové služby, které zahrnují například ukládání či zpracovávání dat na vzdálených serverech.

Když se do čela Microsoftu postavil v únoru 2014 Satya Nadella, aby podnik oživil, pohyboval se kurz firemních akcií kolem 34 dolarů. Tržní hodnota společnosti tehdy činila asi 315 miliard USD, uvádějí údaje agentury Thomson Reuters.

Zdroj: ČTK

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace