Home office během epidemie využívá třetina lidí. Pracují a ještě stihnou spoustu jiných věcí

Home office během epidemie využívá třetina lidí. Pracují a ještě stihnou spoustu jiných věcí
Autor: pixabay.com
24 / 04 / 2020, 17:15

Vyplývá to z průzkumu, který pro personální společnost Předvýběr.CZ uskutečnila agentura STEM/MARK: 16 % lidí teď pracuje jen z domova, dalších 19 % střídá home office s občasným docházením do zaměstnání.

„Hodně nás to zajímalo, protože obecně mezi zaměstnavateli panuje rozporuplný postoj k práci z domova. Je to žádaný benefit, ale firmy se často bojí, že lidé doma moc nepracují. Průzkum ale ukázal, že tomu tak není, což je dobrá zpráva pro budoucí větší využívání,“ říká František Boudný, ředitel Předvýběru.CZ.

Před koronavirovou epidemií práci z domova mohlo neomezeně využívat z těch, kteří ji využívají v současnosti při epidemii 22 % dotázaných, dalších 26 % občas a devět procent jen výjimečně (například při onemocnění dětí). Naopak čtyřicet procent lidí home office nemohlo využívat vůbec.

Nejčastějším důvodem pro home office byla potřeba rozvrhnout si pracovní čas jinak než jak určoval zaměstnavatel (39 %), pokud se člověk potřeboval na práci hodně soustředit (30 %) nebo když si zaměstnanec potřeboval zařídit nepracovní záležitost (27 %). Šestadvacet procent lidí tak šetřilo čas strávený cestováním do práce a domů, když měli hodně úkolů, dalších 23 % využívalo home office, když se museli starat o nemocného člena rodiny. „Osm procent lidí přiznalo, že home office vnímají jako volný den, po kterém sáhnou, když si chtějí odpočinout,“ dodává František Boudný.

Výkon během epidemie je stejný nebo lepší a zbývá čas na relax a domácnost

Víc než polovina lidí, kteří v současnosti při epidemii využívají home office uvedla, že práce z domova nemá negativní vliv na jejich výkon ‒ 35 % se pracuje stejně dobře jako v zaměstnání, 22 % dokonce ještě lépe. Na druhou stranu 36 % se doma pracuje hůř a sedmi procentům respondentů se vůbec nedaří pracovat.

Čtyři procenta lidí přiznává, že doma vůbec nepracují, dvanáct procent lenoší často a osmadvacet procent někdy.

Během práce z domova se ti, kteří ji využívají v současnosti při epidemii nejčastěji kromě práce věnují i domácím pracem (71 %), zábavě, jako je například sledování televize nebo filmů (42 %), cvičení (29 %) či jiným aktivitám (10 %). Dvanáct procent dotázaných tvrdí, že se v režimu home office věnují výhradně práci.

Šéfem je mail a telefon

Komunikace lidí pracujících doma s nadřízenými teď nejčastěji probíhá prostřednictvím e-mailu (75 %) a telefonu (68 %). Dalšími nástroji kontroly je chat (35 %) a video nebo audio konference (30 %). Sedmnáct procent zaměstnanců hlásí, že se jednou za pár dní se svým šéfem potkávají osobně.

Průzkum proběhl online na vzorku 510 respondentů Českého národního panelu ve věku od 18 do 59 let.

 

průzkum

 

Předvýběr.CZ je česká personální společnost, která působí na trhu od roku 2008. Soustředí se na předvýběr vhodných kandidátů, kdy oslovuje uchazeče přes online pracovní portály, online databáze a rozsáhlou interní databázi kontaktů. O kvalitní vyhledávání a relevantnost kandidátů se stará 30 zaměstnanců pracujících v pražské centrále a v regionálních kancelářích na Vysočině, v Brně a v Ostravě. Předvýběr.CZ je partnerem klubu Technology Florbal Mladá Boleslav, fotbalového klubu FC Vysočina Jihlava a podporuje činnost Nadačního fondu Toník. Jako partner Hráčské fotbalové unie pomáhá profesionálním sportovcům se začleněním do běžného života po ukončení kariéry.

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace