Identifikace cestujících v letadlech je bezpečnostní riziko a problém. Budou se měnit předpisy?

Identifikace cestujících v letadlech je bezpečnostní riziko a problém. Budou se měnit předpisy?
Autor: Dollarphotoclub|Popisek: Ilustrační foto
02 / 04 / 2015, 11:30

Německý ministr vnitra Thomas de Maiziere zvažuje zavedení kontrol totožnosti na letech v rámci schengenského prostoru.

Po katastrofě německé letecké společnosti Germanwings nikdo nevěděl, kdo vlastně v letadle cestoval. Podle de Maiziera je to "velký bezpečnostní problém."

Důvodem neprovádění důkladných kontrol identifikace cestujících bylo zrušení hraničních kontrol v rámci Schengenské dohody. Podle těchto dohod není identita cestujících systematicky kontrolovaná. "Pokud se cestující vzdává své letenky ve prospěch někoho jiného, je v systému uvedeno pouze jméno prvního cestujícího".

K dalším změnám dojde v zabezpečení přístupu do pilotního kokpitu. Zabezpečovací mechanismus dveří byl zaveden v souvislosti s teroristickými útoky v září 2001, kdy se teroristé dostali do kabiny a převzali kontrolu nad letadlem. Nyní je situace jiná, letecké společnosti se evidentně obávají možného selhání vlastních pilotů, okamžitě zavedly bezpečnostní opatření, kdy v kokpitu musí být vždy dva členové posádky. A dojde zřejmě k technickým změnám v zabezpečení přístupu k pilotům.

"Kdo byl Andreas Lubitz? Letecké společnosti po celém světě zavádí nová bezpečnostní pravidla"

Podívejte se na součásný systém zabezpečení dveří:


Zdroj: focus.de

Psali jsme také:

Krutý Apríl nebo fakt? Novináři tvrdí, že existuje video o posledních vteřinách před leteckou katastrofou

Útok šílence? Chtěl kopilot úmyslně "zničit letadlo"?

Aktualizováno: Airbus A320 německých aerolinek se zřítil na jihu Francie

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace