Indie má problémy s ruskými palubními stíhači Mig-29K a letadlovou lodí

Indie má problémy s ruskými palubními stíhači Mig-29K a letadlovou lodí
Autor: By Indian Navy, CC BY 2.5 in|Popisek: Mig-29K
08 / 07 / 2016, 11:15

Stále existuje celá řada problémů s indickými letouny ruské výroby Mikojan MiG-29K / KUB, a také s letadlovou lodí, dříve známou jako Admirál Gorškov, která vstoupila do služny v indickém námořnictvu v roce 2013. Sdělili to indické zdroje známému serveru IHS Jane´s.

Tyto stížnosti na letoun MiG-29K / KUB jsou obecně kvůli neschopnosti ruské firmě RSK-MiG dodat kompletní letadla, zahrnující všechny funkce přislíbené ve smluvních dokumentech podepsaných oběma stranami.

Indičtí odborníci, kteří navštívili testovací základnu v Goa, kde se provádí letový výcvik uvádějí, že stroje MiG-29K jsou dodávány do Indie v nestandardní konfiguraci. Letoun, řekl jeden odborník, který navštívil základnu Goa v poslední době, "je doslova právě inovován na příslušnou specifikaci, na vzletové dráze".

Hlavním viníkem tohoto dilematu jak indických, tak ruských specialistů, jsou kombinovaní embarga přijatá ukrajinskou vládou na vývoz všech vojenských technologií do Ruska, spolu se sankcemi EU a USA, které zakazují vývoz západních armádních komponent do Moskvy. Indie by to mohla obejít přímým importem těchto položek, a  pak je nechat integrované do letadla přímo na místě na základně Goa.

MiG-29K pro Indii se liší od letadla MiG-29KR stavěného pro ruské námořnictvo v tom, že v Indii vyrábění a zahraniční komponenty jsou v pozdějších konfiguracích letadel nahrazeny systémy ruské výroby.

Ruskem dodaná letadlová loď, která byla přejmenována na INS Vikramaditya, je přestavěný a upravený letadlový křižník třídy Kyjev, který byl upgradován na schopnost krátkého vzletu v ruských loděnicích Sevmash.

INS Vikramaditya má své vlastní nedostatky v tom, že stále ještě není plně vybavena pro operace letadlové lodi. "Jedním z bodů, které ještě chybí, je bariéra pro nouzové přistání," řekl jeden indický odborník.

Zdroj: IHS Jane´s

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace