IRFC 2022 je za dveřmi! Co bude hlavními tématy letošní železniční konference?

IRFC 2022 je za dveřmi! Co bude hlavními tématy letošní železniční konference?
Autor fotografie: eLogistika.info|Popisek: IRFC 2020 (ilustrační obrázek)
03 / 10 / 2022, 12:45

Letošní ročník Mezinárodního fóra a konference železniční dopravy (IRFC 2022) se nezadržitelně blíží. Akce začíná již tento týden (5.-7.10.2022) a bude hostit přední osobnosti sektoru evropské železniční dopravy. Konference je rozdělena do pěti sekcí a každá z nich se bude zabývat jinými tématy. Jedním z nich je také bezpečnost železnice a její východiska do budoucnosti.

V pořadí již 7. ročník konference Mezinárodního fóra a konference železniční dopravy (IRFC 2022) se nezadržitelně blíží a vypukne ve druhé polovině tohoto týdne (5.-7.10.2022). Akci organizuje OLTIS Group se záštitou českého předsednictví Radě EU.

Tematicky je konference rozdělena do pěti sekcí, které se odehrají v rámci jednotlivých bloků. Samotné sekce se pak budou zabývat příspěvkem železničního sektoru pro Green Deal, železniční interoperabilitou a standardizací, výzkumem a inovacemi EU v globalizovaném světě, systémem vysokorychlostních železničních tratí jako akcelerátorem mobility a TEN-T (spolehlivá a odolná transkontinentální síť).

Výstupy a panelové diskuze na konferenci se dotknou také bezpečnosti na železnici. Například společnost AŽD, která je dodavatelem řídících a bezpečnostních systémů pro dopravu,  odprezentuje příspěvek k European Rail Traffic Management System (ERTMS). Představí celý jeho  řetězec a jednotlivé prvky v něm. Jedním z těchto prvků je i European Train Control System (ETCS), který může výrazně přispět k bezpečnosti na železnici. Jeho zavádění je také jedním z důležitých témat v Česku.

Dalším zajímavým bezpečnostním tématem bude současná geopolitická situace, tedy situace na Ukrajině. V rámci tématu páté sekce TEN-T se bude řešit možnost napojení Ukrajiny na tuto síť, protože by se mohla stát strategickým faktorem pro její poválečnou obnovu. Ministerstvo obrany ČR pak bude mít v této sekci příspěvek k vojenské mobilitě. Organizace CIT zase bude hovořit o právních aspektech mezinárodní dopravy v různých režimech. Dále bychom se více o bezpečnosti na železnici mohli dozvědět i v příspěvku k digitálnímu automatickému spřáhlu (DAC).

Bezpečnost na železnici tak nezůstane na IRFC 2022 pozadu. Můžeme očekávat, že se jí dotknou také témata digitalizace železnice, protože hybridní válka představuje velkou bezpečnostní hrozbu a bude zapotřebí přijmout dostatečná opatření v kyberbezpečnosti. Nelze tedy hovořit pouze o bezpečnosti přímo na infrastruktuře jako takové, tzn. mimořádné události (srážky vlaků, srážky vlaků s člověkem/automobilem atp.), ale také ty, které ji ohrožují zvenčí. Takový útok by totiž mohl zcela ochromit kritickou infrastrukturu státu a to by mělo nedozírné následky.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace