Autor fotografie: Pixabay|Popisek: Ilustrační foto
"Islám mírumilovný a demokratický" a spojuje se s křesťanstvím do nové podoby - chrislámu. Multikulturní Švédsko zahájilo projekt společného "Božího domu".
Švédští kněží poukazují na náboženský zápal mezi muslimy, kteří nyní žijí ve Švédsku a nadšeně se účastní různých mezináboženských projektů. Informaci zveřejnil server Gatestone Institute, který upozorňuje na fakt, že církev opouští křesťanští věřící, kteří nesouhlasí se současným směrováním švédské církve.
Vatikán po pěti letech změnil názor na muslimy? Kostely se mění v mešity
Církev ve Švédsku se odchýlila od své původní a silné pozice, kterou zastávala až do roku 1951. V současnosti už tato instituce má velmi málo co do činění s křesťanstvím či Ježíšem. Švédsko se stalo jednou z nejsekulárnějších zemí na světě.
Uznávaná profesorka teologie Eva Hamberg na Univerzitě v Lundu dokonce na protest proti "zesvětštění" církve její řady opustila a prohlásila, že nemůže zůstat v církvi, pokud Antje Jackelén, arcibiskupka z Upsally nevěří v Neposkvrněné početí, a tvrdí, že je to pouze metafora.
Papež: "Evropa se bude brzy radovat z uprchlíků jako neplodná Sára"
Hamberg také uvedla, že v církvi je znát neúcta k Bohu a církevní představitelé pronáší jen prázdné fráze. Podle ní, když Antje Jackelén vyhrála volby a stala se ve Švédsku první ženou arcibiskupem, přišel další šok. Jako svoje motto si totiž vybrala arabské "Bůh je veliký" - "Allahu Akbar".
Mimochodem server christnet.cz uvedl, že papež František navštíví 31. října letošního roku švédské město Lund. Půjde o první návštěvu papeže ve Švedsku od cesty Jana Pavla II. v roce 1989, uvádí oficiální stránky švédské luterské církve. "Těší mě, že papež navštíví Lund a že římskokatolická církev společně se Světovým luterským svazem nás zvou na toto setkání. Jde o krok kupředu ve spolupráci obou církví. V čase velkých světových výzev máme společný mandát hlásat evangelium slovy i skutky, uvedla Antje Jackelén, arcibiskupka z Upsally a nejvyšší představitelka švédské luterské církve.
Například stockholmská biskupka Eva Brunne už loni navrhla odstranění křížů z kostelů Seamen's Church jenom proto, aby se v nich mohli muslimové modlit. Na předměstí Stockholmu, ve čtvrti Fisksätra, kde bydlí především přistěhovalci, švédští kněží získali finance na výstavbu nové mešity. Ta byla stavebně propojena se stávajícím kostelem a vznikl projekt tzv. "Božího domu" - "Dům Boží je jedinečný příklad spolupráce a náboženského dialogu, který je v dnešní době tak důležitý."
Francie se stala náboženským bojištěm. Muslimové napadají křesťany a kostely
Podle kněze Henrika Larssona a jednoho ze zakladatelů Božího domu, je "islám mírumilovný a demokratický" a uvedl, že "I křesťané udělali v průběhu staletí strašné věci. Pálili jsme čarodějnice, kolonizovali jsme cizí země a bojovali po boku armád. Myslím, že všechna náboženství jednají stejným způsobem."
Henrik Larsson chválí i imáma, se kterým spolupracuje v "Božím domě". Je jím Awad Olwan, Palestinec, který do Švédska přišel v roce 1960. Podle Larssona je Olwan moderním muslimem, který má rád demokracii.
Když se Gatestone ptal Olwana, proč v roce 1970 podporoval Lidovou frontu pro osvobození Palestiny (PFLP) a proč odmítl odsoudit masakr izraelských sportovců na olympijských hrách v Mnichově v roce 1972, ten prý nejprve předstíral, že neví, co bylo PFLP, ale po chvíli připustil, že chtěl "něco udělat pro osvobození Palestiny. Ačkoliv nejdříve tvrdil, že je velmi pozitivní vůči Židům, na otázku, proč nejsou zastoupeni Židé v projektu "Božího domu" odpověděl stručně, že na předměstí Fisksätra není žádná židovská kongregace.
Židé utíkají z Evropy. Předzvěst hodně špatných časů pro všechny Evropany
Přesně před rokem zveřejnil server eurabia.parlamentnilisty.cz článek "Amerikou se šíří chrislám"
Soužití s islámským fenoménem je agresívně brizantně interaktivní prakticky kdekoli ve světě. Islám si postuluje uznání v kterékoli kultuře a intenzívně do ní proniká. Nejinak je tomu i v dnešních USA.
Islám je ve Spojených státech sice minoritním, ale jedním z nerychleji narůstajících náboženství. A to je výzva pro křesťansky založenou většinovou Ameriku. Zvláště pod praporem idejí „jsme jedno lidstvo“ a humanisticky vyeskalované nerozlišující (nediskriminující) „křesťanské lásky ke každému a ke všemu“.
Mnozí představitelé amerických protestantských církví, tak pod sociálním a historickým tlakem doby usilují nejen o společenské a kulturní soužití s islámem, ale přímo duchovní, náboženské. Vznikají iniciativy na společná náboženská shromáždění a bohoslužby se společným čtením Bible, Koránu, Tóry, Védy a dalších. Vše se však točí kolem expandujícího islámu, který má být vzat do křesťanské party (ostatní jsou jen křoví).
Toto dění v posledních letech v Americe rezultuje do šíření tzv. chrislámu, tedy v doslovném překladu křestislámu, což je jakýsi mix a synkretizmus křesťanství a islámu. Fundamentálním podnětem je bezmezná snaha o smíření islámu a křesťanství a společné soužití, které není možné bez spirituálního sdílení obou vyznání. Křesťané a muslimové se schází ke společným bohoslužebným setkáním s četbou a kázáním z Bible i Koránu.
Evropa znásilněná islámem