Jak připojit auto k internetu? Ericsson a AT&T představili řešení na veletrhu CES v Las Vegas

Jak připojit auto k internetu? Ericsson a AT&T představili řešení na veletrhu CES v Las Vegas
Autor: Ericsson|Popisek: Ilustrační foto
07 / 01 / 2016, 04:30

Ericsson a AT&T spolupracují na vývoji auta připojeného přes Wi-Fi. Wi-Fi hotspot v autech je v USA číslo jedna na seznamu doplňků při nákupu nového auta

Připojená auta kromě bezpečnostních a infotainment prvků přinesou i možnost měnit pokročilé nastavení motoru formou aktualizace softwaru. 

Ericsson a AT&T na probíhajícím veletrhu CES v Las Vegas představují řešení, které majitelům aut umožní jednoduchým způsobem připojit svá vozidla k internetu prostřednictvím Wi-Fi hotspotu.

Řešení zahrnuje Wi-Fi landing page, kde si řidič nastaví účet a zároveň i 4G LTE Wi-Fi hotspot. Wi-Fi hotspot bude možné si bezplatně vyzkoušet v rámci trial verze, po jejím vypršení si řidič může zakoupit datový balík, třeba i přímo z auta. Technologie je zatím k dispozici v USA, v nejbližší době by se měla rozšířit i do dalších lokalit.

Trh s připojenými auty začíná být významným elementem, který stále více formuje rozhodnutí spotřebitelů při nákupu nového auta. Potvrzuje to i spotřebitelská studie, kterou nedávno realizovali Ericsson a AT&T.

Podle průzkumu tři ze čtyř respondentů (v USA) považují služby souvisící s připojenými vozidly za důležitou součást výbavy jejich dalšího auta. Studie dále odhalila, že 62 % respondentů v USA rozumí termínu „připojené auto“ a Wi-Fi hotspot se v USA stal číslem jedna na seznamu požadovaných doplňků nových automobilů.

Průzkum však proběhl i na globální úrovni s podobnými výsledky. Po seznámení se s technologií připojených vozidel považuje tuto funkcionalitu za nejdůležitější doplněk jejich dalšího auta až 75 % respondentů.

Na závěr jedna zajímavost. Kromě bezpečnostních prvků a infotainmentu bude mít internetové připojení v autech budoucnosti i další využití. Auto si bude moci stáhnout softwarové aktualizace a třeba v průběhu jízdy měnit nastavení motoru, jeho výkonu, spotřeby a podobně.

Společnost Ericsson nechybí ani na letošním veletrhu CES v Las Vegas, který trvá od 6. do 9. ledna. V rámci své expozice Ericsson ukazuje Zasíťovanou společnost (Networked Society – internet věcí), tedy jak bude vypadat život budoucnosti v připojeném světě – samozřejmě z pohledu spotřebitele. Konektivita je podle Ericssonu startovací čárou pro inovace, spolupráci a socializování. Na CESu Ericsson demonstruje, jak 5G sítě nebo internet věcí obohatí uživatele, od základu změní byznys, průmysl a společnost jako takovou.

Ericsson do Las Vegas přinesl i praktické ukázky technologií, které přinášejí pohlcující zážitek ze sledování videa; autonomní vozidla; nejmodernější 5G technologie; internet věcí a ukázky nejnovějších trendů v mobilní komunikaci. Expozice Ericssonu se nachází v Central Hall v Las Vegas Convention Center (stánek #10433).

O SPOLEČNOSTI ERICSSON

Ericsson je předním mezinárodním dodavatelem telekomunikačních technologií a služeb. Prostřednictvím řešení fungujících v reálném čase vytváříme propojenou společnost, která nám všem umožňuje studovat, pracovat a svobodněji žít v trvale udržitelných společnostech po celém světě. Naši nabídku tvoří služby, software a infrastruktura informačních a komunikačních technologií určených telekomunikačním operátorům a jiným odvětvím. V současnosti se v sítích od Ericssonu uskutečňuje více než 40 % celosvětové mobilní komunikace a naše společnost zajišťuje servis sítí zákazníků s více než 2 miliardami uživatelů. Působíme ve 180 zemích a zaměstnáváme více než 100 000 pracovníků. Ericsson byl založen v roce 1876 a sídlí ve Stockholmu ve Švédsku. V roce 2014 činily tržby naší společnosti 228,0 miliardy švédských korun. Ericsson je zapsán na stockholmské burze NASDAQ OMX a newyorské burze NASDAQ.

www.ericsson.com 
www.ericsson.com/news

www.twitter.com/ericssonpress
www.facebook.com/ericsson

//www.facebook.com/ericssonceskarepublika

www.youtube.com/user/ericsson

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace