Jak získat důvěru českého zákazníka? Spolehlivý partner v dopravě nesmí být prázdná fráze

Jak získat důvěru českého zákazníka? Spolehlivý partner v dopravě nesmí být prázdná fráze
11 / 07 / 2019, 08:30

Se vstupem České republiky do Evropské unie se otevřely dokořán nejen hraniční přechody, ale i příležitosti jednotlivcům a firmám. Liberalizace silniční dopravy výrazně zjednodušila, zrychlila a často také zlevnila mezinárodní přepravu. Přestože jsme členy EU již 15 let, mnoho českých B2B zákazníků si právě na tuto výhodu stále nezvyklo a mezinárodní přepravu vnímají jako nepříjemně vysokou, ale zároveň nezbytnou položku ve svém rozpočtu.

Především firemní zákazníci kurýrních společností již dopředu počítají s neuspokojivou, ale přesto dlouhodobě fungující rovnicí levně a pomalu, nebo rychle a draze. Že tomu tak být nemusí, se snaží ukázat německý dopravce Der Kurier, který působí na českém trhu od roku 2004 a specializuje se právě na dopravu z a do sousedního Německa. „Chceme našim českým zákazníkům nabídnout stejnou kvalitu, kterou dostávají klienti v Německu. Tedy stejnou rychlost doručení, aniž bychom firmám navyšovali náklady,“ říká Přemysl Lukeš, výkonný ředitel Der Kurier, //www.derkurier.cz/. „Princip naší dopravy je založený na zrychlení doručení zásilky, a to za zachování současných nákladů zákazníka. Tedy vlastně zlepšení služeb, aniž bychom odesílateli zvýšili náklady,‘‘ vyjmenovává základní pilíře, díky kterým se mohou pochlubit stovkami spokojených zákazníků po celé Evropě.

Budování důvěry

Jakékoli významné změny mohou být pro byznys velmi drahé, ne-li dokonce likvidační, a právě toho se firmy velmi často bojí. Obzvlášť změny dodavatele služeb mohou být i přes zdánlivou výhodnost šlápnutím vedle. „Z naší zkušenosti víme, že mnoho podniků se pro změnu kurýrní společnosti sice v minulosti rozhodlo, ale spálili se, a do jakékoli další změny už se jim nechce,“ popisuje Přemysl Lukeš. Se stále rostoucí globalizací a zvyšujícími se požadavky zákazníků na rychlost doručení je ale spolehlivá a rychlá mezinárodní doprava jedním z faktorů, které mohou firmy posunout kupředu. Čím dříve se spojí se spolehlivým partnerem, tím rychleji mohou využít této konkurenční výhody a snáze tak vyrůst díky zdánlivé maličkosti.

„Není výjimkou, že firmy vnímají kurýry jako jakési nutné zlo. Jsou už dopředu smíření s tím, že za kvalitu a rychlost zaplatí vysokou cenu, o které nelze smlouvat. Lepší alternativu neznají nebo ani nevědí, že by mohla existovat,“ vysvětluje a dodává, že seznamování českých firem s něčím novým, lepším a výhodnějším, není tak snadné, jak by se mohlo zdát. „Přestože férový a prozákaznický přístup pro nás nejsou prázdné fráze, vzbudit v lidech důvěru je velmi těžké. Snažíme se českým firmám ukázat, že kvalitní, a navíc rychlejší alternativa v dopravě opravdu existuje.“

Smysluplné partnerství

Co je pro jiné doručovatele nadstandardní expres s přirážkou, je pro společnost Der Kurier naprosto běžnou nabídkou. Vysokou úroveň služeb, na jakou jsou němečtí zákazníci zvyklí, tak aplikuje i na českém trhu. Jak Přemysl Lukeš vysvětluje, díky svému podnikatelskému přístupu pomáhají svým zákazníkům být konkurenceschopní i v sousední zemi. „Nechceme být jen dodavatelem služeb, chceme být rovnocenným partnerem, který pomáhá českým firmám růst,“ vysvětluje firemní filozofii, která staví na úspěchu zákazníků. „Pokud jsou úspěšní naši zákazníci, těžíme z toho i my. Dodržet rozpočet i termíny je pro nás stejně důležité jako pro ně samotné,“ dodává.

Služba Do Německa bez hranic nabízí doručení následující pracovní den, přičemž stejné podmínky platí i pro import do České republiky. Cena přitom zůstává stejná.  Žádné příplatky za neexistující hranice a za rychlejší přepravu. Mezi standard, na který jsou němečtí zákazníci zvyklí, pak patří i doručování o víkendu či svátcích.

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace