Je libo tričko s Heydrichem, nebo hrnek s Hitlerem? České nakladatelství nabízí ,,výprodejové hity"

Je libo tričko s Heydrichem, nebo hrnek s Hitlerem? České nakladatelství nabízí ,,výprodejové hity&quote;
Autor fotografie: Autor: Bundesarchiv, Bild 152-50-10 / Friedrich Franz Bauer / CC-BY-SA 3.0, CC BY-SA 3.0 de, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5338498|Popisek: Reinhard Heydrich
08 / 04 / 2017, 10:00

Nakladatelství Naše vojsko prodává ve svém e-shopu kromě knih i propagační předměty s vysoce postavenými nacisty.

Možná pro někoho šok, která je ale realitou. Nakladatelství naše vojsko zahrnulo do své nabídky e-shopu i prominentní nacisty - Adolfa Hitlera a ,,kata českého národa" Reinharda Heydricha. Za 299 korun si může kdokoliv koupit v e-shopu kromě trička s potiskem Karla IV. či T. G. Masaryka také trička s potiskem nacistických pohlavárů. Právě Hitler či Heydrich jsou společně s Karlem IV. či T.G. Masarykem uvedeni v sekci ,,osobnosti".

Ředitel nakladatelství Naše vojsko Emerich Drtina pro redakci SECURITY magazínu uvedl, že ,,nabídku produktů na našem e-shopu ovlivňuje poptávka zákazníků, kteří si oblíbili naší sběratelskou edici světových osobností". Drtina redakci SECURITY magazínu dále sdělil, že právě ,,z tohoto důvodu se nakladatelství rozhodlo zařadit do prodeje omezenou sérii těchto triček a hrnečků. Podle Drtiny se nejedná v žádném případě o propagování nacismu, ale ,,pouze" o prodej sběratelských předmětů. 

související: Před 75 lety se konala konference, která rozhodla o konečném řešení Židů. Dohodu nacisté stvrdili koňakem

Historik Michal Stehlík, specialista na novodobé české dějiny a bývalý děkan FF UK, však s tímto tvrzením nesouhlasí. Redakci SECURITY magazínu sdělil, že podle něho je nabídka dvou nacistických prominentů už ,,za hranou". Podle Stehlíka se v tomto případě jedná o propagaci nacismu.

Leo Pavlát, ředitel Židovského muzea v Praze, zaslal naší redakci společné prohlášení Federace židovských obcí, Institutu Terezínské iniciativy, Židovského muzea v Praze a Židovské obce v Praze. Tyto instituce ,,vyjadřují rozhodný nesouhlas s nabídkou triček a hrnků s portrétem Adolfa Hitlera v e-shopu nakladatelství Naše vojsko."

,,Uvedená aktivita, kterou nakladatelství zdůvodňuje komerčními zájmy, je nepochybně z těch, které mohou být využity k propagaci neonacismu. V případě nakladatelství Naše vojsko, které mimo jiné vydalo česky knihy soudně usvědčeného popírače holocaustu Davida Irvinga („Norimberk. Poslední bitva“, 2009, a „Hitlerova válečná stezka. Německo 1933 – 1939“, 2015), se nyní jedná o počin otevřeně glorifikující nacistický režim. Podobné aktivity a činy považujeme za urážku všech, kteří byli nacistickým režimem zavražděni, a projev naprosté neúcty k přeživším a pozůstalým," píše se ve společném prohlášení.

 

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.