Jediná ruská letadlová loď na zkouškách střelby v Barentsově moři

Jediná ruská letadlová loď na zkouškách střelby v Barentsově moři
Autor fotografie: Christopher Michel CC BY 2.0|Popisek: Admiral Kuznetsov v doku
06 / 11 / 2015, 15:00

Ruska letadlová loď Admirál Kuzněcov se tento čtvrtek zúčastnila prvního kola cvičení v Barentsově moři.

Tiskový mluvčí ruské Severní flotily oznámil, že tato poslední ruská letadlová loď se ve čtvrtek zúčastnila prvního kola střeleckého cvičení v Barentsově moři.

Russian Aircraft Carrier Admiral Kuznetsov is Escorted by HMS York Near Scotland

"Během první fáze námořního cvičení, posádka lodi trénovala použití rádiových zařízení letadlového křižníku, s cílem zaměřit a sledovat vzdušné cíle blížící se k lodi z různých směrů a v různých nadmořských výškách," řekl kapitán Vadim Serga.

Nepřátelské letouny byly reprezentovány letadly námořního leteckého pluku Severní flotily. Druhá etapa bude zahrnovat střelbu na vzdušné cíle.

Admiral Kuzněcov  je letadlová loď (podle ruské klasifikace těžký letadlový křižník) ruských námořních sil stejnojmenné třídy. Loď dostala jméno podle admirála Nikolaje Gerasimoviče Kuzněcova. Dnes je jedinou letadlovou lodí, kterou provozuje Ruské námořnictvo. Jedná se o jednu ze dvou lodí z této třídy; druhá jednotka Varjag byla v nedostaveném stavu odkoupena Čínou, kde byla dokončena a zařazena do čínského námořnictva.

Už od počátku byla loď opakovaně přejmenovávána. Její první jméno bylo Riga, v listopadu 1982 byla přejmenována na Leonid Brežněv, v srpnu 1987 na Tbilisi a 4. října 2000 na Admiral Flota Sovětskogo Sojuza Kuzněcov, zkráceně Admiral Kuzněcov.

Loď byla zkonstruována v loděnici Jižní Nikolajev v Nikolajevě na Ukrajině. Její kýl byl položen 22. února 1983, na vodu byla spuštěna 5. prosince 1985 a do výzbroje Sovětského námořnictva byla zařazena až 21. ledna 1991 (plně dokončena byla až v roce 1995).

Technická data

Výtlak: 67 500 t (plný)
Délka: 304,5 m
Šířka: 71 m
Ponor: 11 m
Pohon:
Rychlost: 32 uzlů
Posádka: 1 200
Výzbroj:
12× SS-N-19 Shipwreck
18× SA-N-9 Gauntlet
Letadla:
Suchoj Su-33
Suchoj Su-25 UTG
Kamov Ka-27 ASW / AEW
MiG-29K (po modernizaci)

Zdroj: Tass, Sputnik, Wikipedie

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace