Jiří Drahoš je zatím ,,Panem nečitelným". A bez charismatu

Jiří Drahoš je zatím ,,Panem nečitelným&quote;. A bez charismatu
Autor: Screenshot YouTube|Popisek: Jiří Drahoš
30 / 04 / 2017, 09:00

Prezidentský kandidát Jiří Drahoš je zatím ve svých názorech spíše nečitelný než jeho hlavní rival Miloš Zeman.

Může to být výhoda, či naopak? Bývalý předseda Akademie Jiří Drahoš má sice skvělé renomé jako vědec, nicméně nikdy nepůsobil ve veřejném životě. Nemá za sebou na rozdíl od Miloše Zemana ,,úspěšný ,,politický příběh", což se v tuto chvíli jeví spíše jako nevýhoda.

O Drahošových názorech také zatím moc nevíme. Zatím je známo to, že je ,,střízlivý" v otázce migrační krize, že je proti progresivnímu zdanění a souhlasí s adopcí dětí homosexuálních párů. Také víme, že by na svou kampaň nevzal peníze od Andreje Babiše. Pak ale dlouho nic.

U Miloše Zemana naopak  jeho názory potenciální volič zná velmi dobře a ví, co od něho může očekávat, respektive nečekat. Drahoš v tomto směru je rezervovaný, což může být dáno tím, že chce získat voliče pokud možno ,,zleva" i ,,zprava". Co se týče charismatu, působí Drahoš spíše strojeně, bezbarvě, řečeno slovem chemiků ,,bez chuti a bez zápachu". To není žádný posměšek či ,,špílec", ale pouhé konstatování.

Oproti ,,lidovému" Miloši Zemanovi je Drahoš klasickým ztělesněním akademika, který opatrně volí slova a mluví ,,způsobně". Drahošovou výhodou může každopádně být jeho osobní pověst, nekonfliktnost a neokoukaná tvář, která může přivábit potenciální voliče, jež Zeman mohl v prvním prezidentském období zklamat. Přesto si myslím, že jednoznačným favoritem prezidentské volby je stále Miloš Zeman. Drahoš i další kandidáti mohou jen překvapit. 

psali jsme:

Miloš Zeman bude znovu kandidovat. Příští prezidentskou volbu si může prohrát jen on sám

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace