Kamerový systém MOBILEYE - bezpečnost a cesta k autům bez řidiče

Kamerový systém MOBILEYE - bezpečnost a cesta k autům bez řidiče
Autor: YouTube/ Mobileye|Popisek: Kamerový systém MOBILEYE
22 / 03 / 2015, 09:30

Systém Mobileye funguje jako třetí oko řidiče. Neustále monitoruje cestu před vozidlem. Včas upozorní na blížící se kolizi. Izraelský výrobce získal na burze miliardu dolarů na další rozvoj a investice.

Představujeme zajímavý produkt, který je možné pořídit i v České republice. 

Jednokamerové systémy od firmy Mobileye, které mají řidiče upozornit na nebezpečí možné srážky, jsou instalovány v milionech vozů osmnácti výrobců včetně například Volva, BMW nebo Opelu. Zařízení Mobileye varující před srážkou lze ale instalovat dodatečně téměř do jakéhokoliv typu auta.

Hlavní prvek je inteligentní kamera, integrovaná do jednoho zařízení spolu s procesorem EyeQTM a algoritmy společnosti Mobileye, která se jednoduše připevní na čelní sklo uvnitř vozidla. Systém identifikuje potencionálně nebezpečné situace a svislé dopravní značení. Řidič je upozorněn zvukovými a vizuálními výstražnými signály, které umožní předejít kolizi, případně zmírnit její následky. Díky tomu je cestování bezpečnější nejen pro řidiče, ale i pro ostatní účastníky silničního provozu včetně chodců.

Dodržení bezpečné vzdálenosti

Dodržení bezpečné vzdálenosti

Série 5 umožňuje odesílat v reálném čase výstrahy kritického významu přímo do Smartphonu s využitím Bluetooth technologie. Systém je průběžně aktualizován a tyto nové verze jsou uživatelům poskytnuty ke stažení z webové služby. Získáte tak vždy nejnovější funkce. Systém Mobileye nepořizuje a neukládá obrazový ani zvukový záznam (zdroj: mobileye.sherlogtrace.cz)

Dlouho očekávané stanovisko ÚOOÚ povoluje záznamy z kamer umístěných ve vozidlech, pro případ dopravní nehody. ALE nesmí se zveřejňovat na webu, pokud je na videu k rozpoznání konkrétní osoba.

Server Hospodářské noviny zveřejnil letos 21. března článek o izraelské firmě Mobileye, která stojí za tímto zajímavým zařízením, a která jako jedna z mála vyvíjí cenově dostupné systémy, které dokážou zabránit srážce s okolními vozy, udržet auto na zadané trase a reagovat na okolní provoz včetně chodců. Firma loni získala na burze miliardu dolarů na další rozvoj a investice.

Systémy Mobileye mají svá omezení. Kamery omezuje snížená viditelnost, třeba za silného deště. Navíc jedna kamera, která je dosud používána pro varování před srážkou, nevidí všude. "Říkám, když nevidíš, nejezdi, protože když nevidí řidič, nevidí kamera také. A je to logické," tvrdí Iain Levy, obchodní ředitel firmy. Pokud jde o jednu kameru, podle něj to většinou stačí. Navíc firma nyní vyrábí i zařízení pro autobusy a nákladní auta, která mají vykrývat mrtvé úhly výhledu řidiče. Ta už jsou založena na více kamerách.

Seznamte se se systémy asistence řidiči od firmy BOSCH, založené na technologii inteligentních snímačů, které nepřetržitě monitorují okolí vozidla i chování řidiče během jízdy.

Podobné to má být se systémem vyvíjeným firmou Mobileye pro elektromobily Tesla, zřejmě nejpokročilejším a nejtajnějším projektem společnosti. 

Mobileye na příští rok plánuje zařízení, které bude moci bez problémů převzít řízení auta na dálnici, potom přidat řízení v dopravních zácpách ve městech a pak postoupit dále k samořízení mimo města. Má jít o skutečné samořízení, bez toho, aby člověk jako u jiných podobných systémů musel držet ruce na volantu.

Mobileye se přitom spoléhá na relativně jednoduché řešení. To je založené na miniaturních kamerách, obvykle jde jen o jednu kameru, a vyhodnocení údajů z nich, nikoliv na dražších a často složitějších radarech či využití laserových paprsků, jako tomu je u jiných firem. "Kamera je levnější než radar a může dělat to samé," tvrdí Levy. (zdroj: Hospodářské noviny)

Bližší informace naleznete na českých stránkách firmy SHERLOG. Podívejte se na videa:

Zdroj YouTube, Sherlog SECAR BOHEMIA GROUP

Zdroj, autor: Hospodářské novinySherlog

Psali jsme také:

Scifi se stala skutečností - autopilot ve vozech Volvo. Sám řídí i parkuje.

Systémy asistence řidiči od společnosti Bosch

Ford představil Police Interceptor Utility pro americké policisty

V Británii už potkáte na silnicích auta bez řidičů

Ford Mondeo 2015 - systém detekce chodců a nové motory

Další a snadný cíl hackerů - auta

Automaticky řízená auta - příležitost pro teroristy!

 

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace