Karta se obrací – bude Čína dodávat zbraně Rusku?

Karta se obrací – bude Čína dodávat zbraně Rusku?
Autor: „PLAN frigate Yi Yang (FF 548)“ od U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 2nd Class Aaron Chase/Released – This Image was released by the United States Navy with the ID 120917-N-YF306-006. Licencováno pod Volné dílo via Wikimedia Commons|Popisek: Fregata typu 054A
11 / 05 / 2015, 17:15

Ruský projekt moderní fregaty Admiral Gorshkov nabírá čím dál tím větší zpoždění a proto je možné, že Rusko vyřeší kritickou situací dovozem z Číny.

Kýl první lodi třídy Admiral Gorshkov byl založen v roce 2006 a nyní v roce 2015 ještě není vůbec jasné, kdy bude loď plně funkční a schopná služby. Pokud by takto probíhala stavba dalších 19 kusů tak by poslední jednotka byla dodaná hluboce po roce 2100… Tristní na této situaci je to, že se vlastně jedná o první velké lodě stavěné po konci studené války a ukazuje to na nereálnost stavby nových letadlových lodí nebo 12 jaderných křižníků.

Rozestavěný Gorshkov

Spásným řešením se ukazuje čínská fregata Type 54A, což je víceúčelová raketová fregata vyráběná ve dvou čínských loděnicích a doba od položení kýlu k vstupu do aktivní služby není ani celé dva roky!

Rusko by mohlo objednat prázdné trupy, které by vybavilo svou elektronikou a zbrojními systémy a mít tak lodě hotové do maximálně dvou let.

Outsourcing výroby do Číny by možná vyřešil i stavbu tanků Armata nebo stíhače 5.generace PAK FA. Dokončeny by byly zcela jistě dříve...

Aby se rychlost stavby porovnala i s někým jiným - tak například menší korvety, které bude stavět německá firma Thyssen Krupp pro Izrael v počtu tří kusů, budou hotovy během pěti let...

Zdroj: Battle Machines

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace