Kdo byl Andreas Lubitz? Letecké společnosti po celém světě zavádí nová bezpečnostní pravidla

Kdo byl Andreas Lubitz? Letecké společnosti po celém světě zavádí nová bezpečnostní pravidla
Autor fotografie: Pixabay|Popisek: Ilustrační foto
28 / 03 / 2015, 20:00

AKTUALIZOVÁNO / Promluvila Lubitzova bývalá přítelkyně a letuška a tvrdí, že trpěl depresemi a nočními můrami.

AKTUALIZOVÁNO /

28.3. Sobotní vydání německého deníku Bild zveřejnilo rozhovor s bývalou přítelkyní Lubitze, letuškou, podle které měl pilot noční můry a trpěl úzkostnými stavy. Před ostatními problémy však skrýval a jednou jí dokonce řekl „Jeden den udělám něco, co změní celý systém a každý bude znát moje jméno, zapamatuje si je." Také prý kritizoval pracovní podmínky v letecké společnosti, mimo jiné nízký plat, strach o práci a přílišný tlak (zdroj: novinky.cz)

27.3. Německá policie našla v bytě druhého pilota společnosti Germanwings zničenou neschopenku platnou i na den, kdy jím řízený airbus v úterý ve Francii havaroval. Uvedli to zástupci prokuratury v Düsseldorfu (zdroj: tyden.cz)

Podle deníku The Telegraph trpěl Andreas Lubitz už před lety depresemi. Lubitz byl prý zasnoubený, svatba měla být příští rok. Podle listu Daily Star se ale s partnerkou nedávno rozešel.
Za smrtí 149 lidí bude nakonec nešťastná láska?


 

Letecké společnosti si nikdy neuvědomily, že teoretickým útočníkem by mohl být i jejich pilot. Vždy se počítalo s externí hrozbou, kdy se teroristé snaží dostat do kokpitu letadla. Právě na základě teroristických útoků 11. září 2001 totiž byly tyto dveře uzamykány a pancéřovány, aby se zamezilo "neoprávněnému" vstupu nebo prostřelení.

Airbus je vybaven elektrickým dveřním zabezpečovacím systémem, jehož funkci můžete vidět na tomto videu (zdroj YouTube, Super charged):

Ale tragédie nad jižní Francií má mnohem větší dopad. Kromě nízkonákladové letecké společnosti Norwegian Air (její mluvčí dnes uvedl, že v reakci na letecké neštěstí společnosti Germanwings, mění s okamžitou účinnosti bezpečnostní pravidla pro piloty) se už přidaly další společnosti: britská EasyJet, islandské  Icelandair, francouzská Air Transat, stejně jako společnosti v USA a Kanadě.

Ode dneška musí být přítomni v kokpitu vždy dva lidé z posádky. „Toto rozhodnutí bylo učiněno po konzultaci s úřadem pro civilní letectví,“ citovala ze sdělení firmy EasyJet agentura AFP.

Světová média se teď ptají, kdo vlastně byl Andreas Lubitz. Zatím se ví jen málo, bylo mu 28 let, bydlel se svými rodiči v obci Montabaur. Byl to tichý a vyrovnaný člověk, bez jakýchkoliv problémů. Prošel i náročnými psychotesty Lufthansy.

Němečtí policisté zatím prohledali jeho düsseldorfský byt  i další místa. Pátrají po dokumentech či jiných důkazech na základě žádosti francouzské justice. (zdroj: lidovky.cz)

Na sociálních sítích, především na Twitteru oslavují příznivci IS Andrease Lubitze jako "hrdinu islámského státu". Spekuluje se o tom, zda nemohl konvertovat k islámu třeba kvůli muslimské přítelkyni. Lubitz se cvičil jako pilot na letecké škole Lufthansy v Brémách (Lufthansa Flight Training School). 

Právě Brémy jsou ale považovány za baštu radikálních islamistů v Německu. Spolkový úřad pro ochranu ústavy tu prý dlouhodobě sleduje až 360 podezřelých. ("Zatýkání islámistů v německých Brémách. V ulicích jsou ozbrojenci se samopaly")

Zdroj: CNN

Psali jsme také:

Útok šílence? Chtěl kopilot úmyslně "zničit letadlo"?

Aktualizováno: Airbus A320 německých aerolinek se zřítil na jihu Francie

 

Tagy článku