Kolomý byl ve třetí etapě Dakaru druhý a druhý je i průběžně

Kolomý byl ve třetí etapě Dakaru druhý a druhý je i průběžně
Popisek: Ilustrační obrázek
05 / 01 / 2017, 07:45

Pilot kamionu Tatra Martin Kolomý obsadil druhé místo v extrémně náročné středeční 3. etapě Rallye Dakar a druhý je i průběžně. O možné vedení jej připravila dodatečná tříminutová penalizace. V čele je nově Rus Eduard Nikolajev, na něhož Kolomý ztrácí 2:27 minuty.

Dodatečná hodinová penalizace připravila o výborný výsledek i Martina Prokopa mezi automobily. Původně figuroval na devátém místě v etapě a průběžně měl být desátý, nakonec mu však patří až 18. místo. Český pilot byl následně potrestán za neprojetí jednoho z kontrolních bodů.

"Je to mrzutá komplikace, ale nedá se nic dělat a jedeme a bojujeme dál," uvedl Prokop, jenž měl v úterý velké problémy s technikou a jeho ford ideálně nefungoval. Ve středu už bylo vše v pořádku. "Po předešlé pekelné etapě fungovalo již o mnoho lépe, takže jsme se místo chlazení a obav o fungování motoru mohli začít věnovat závodění," oddechl si Prokop.

Účastníci 39. ročníku slavné rallye se ve středu přesunuli do vysokohorského prostředí v Andách a museli tak bojovat i s nepřízní počasí. "Zastihla nás tam bouřka a začalo sněžit, takže oproti úterním téměř padesáti stupňům ve stínu to byla celkem srandovní změna," pousmál se Prokop.

Mezi motocyklisty zůstal nejlepším Čechem Ondřej Klymčiw, který je třiadvacátý. Skvělý výsledek zajel mezi čtyřkolkami Josef Macháček: byl třetí a posunul se na průběžné šesté místo.

"Nahoře to nebylo jednoduché, začalo krápat, takže jsme si všichni brali pláštěnky. Pak jsem se rozjel a měl jsem plný klín krup, takže teploty musely být hodně nízko. Blesky byly úplně jiné, než je známe doma, byli jsme vysoko a měl jsem chuť se na to vykašlat. Každý jsme byli potencionální cíl blesku," uvedl Macháček, který stejně jako ostatní jezdci vystoupal do výšky nad 5000 metrů nad mořem.

Problémy s technikou přibrzdily Davida Pabišku a musel svůj motocykl opravovat, Zdeněk Tůma jedoucí na čtyřkolce se stal dalším z Čechů, kteří bojovali s vytékajícím benzínem z nádrže. Dodatečná penalizace za neprojetí kontrolního bodu připravila o velmi dobrý výsledek i Martina Macíka mezi kamiony, blíže nespecifikované technické problémy měl Aleš Loprais.

Zdroj: ČTK

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace