Cholupický tunel, směr na dálnici D1. Je 30. ledna 2020, 14 h 10 minut. Porouchané BMW zablokovalo dopravu. Začíná se tvořit kolona, jen v tunelu uvázly desítky aut. Přijíždí policie, zhodnotí situaci a rozhodne se zajistit odtah.
Video: YouTube
Cholupický tunel, 15 h 10 minut. Hodina čekání. Neděje se nic. Vytvořila se fronta aut několik kilometrů - daleko před vjezd do tunelu. Řidiči jsou naštvaní, někteří odevzdaně sedí za volantem, jiní telefonují, ruší schůzky, volají rodinám.
Proč?
Místo, aby policie kontaktovala správce komunikace, a ten svého smluvního partnera S.O.S. (Spolek odtahových služeb), stále se čeká, jak celou situaci vyřeší zástupci pojišťoven, kterou kontaktovala policie.
Cholupický tunel, 17 h 10 minut. Po třech hodinách čekání se konečně policie rozhoupala a kontaktovala správce komunikace. Hydraulický jeřáb S.O.S. byl na místě za několik minut. Nepojízdné BMW (RZ: 4AA19) bylo hbitě odstraněno.
Kolona vozidel v tu chvíli měřila 14 km. Nemuselo se to stát, kdyby policie zavolala hned správci komunikace.
K podobnému případu došlo před pár dny 16. června 2020. Ulici Přátelství v Uhříněvsi ve 14.35 h zablokoval tahač s návěsem. Místo toho, aby policie kontaktovala správce komunikací, byl osloven přímo zástupce pojišťoven (Nehodové centrum pojišťoven).
Ulice Přátelství v Uhříněvsi, 17.45 h. Více než tři hodiny po nehodě. Kolona vozidel dosahuje 6 km. Jinak se neděje nic - tahač s návěsem dál blokuje komunikaci.
Ulice Přátelství v Uhříněvsi, 17.50 h. Policie konečně kontaktuje správce komunikace, ten aktivuje svého smluvního partnera S.O.S. Odtažení tahače s přívěsem provedeno za cca 20 minut a komunikace byla plně zprovozněna.
Členové Spolku odtahových služeb S.O.S. (13 největších odtahových firem, přes tisíc zaměstnanců, 750 vozidel) tuto praxi uplatňují už přes dvacet let – ke spokojenosti řidičů, protože o ty jde především.
Předkladatelem novely zákona o odtahových službách, která má zamezit policii volat přímo zástupcům pojišťoven, je Poslanec Josef Kott (ANO).
Autor: hop