Kouzlo nechtěného? Seriál Most zveřejnil reklamu na Parlamentnílisty.cz

Kouzlo nechtěného? Seriál Most zveřejnil reklamu na Parlamentnílisty.cz
17 / 02 / 2019, 22:15

Už skoro sedm pondělků v řadě usedá přesně ve 21:05 před televizní obrazovku přes milion diváků, aby si na České televizi pustil další díl nejpopulárnějšího seriálu posledních let. MOST pánů Prušinovského a Kolečka je bezesporu fenomén, do jaké míry však chtěl propagovat názorový server Parlamentnílisty.cz, který České televizi nezůstane nic dlužen, ani koncesionářské poplatky, je ovšem záhadou.

Ať už to scénárista zamýšlel nebo nikoli, výchova diváka je z dosavadního děje patrná. Pravděpodobně ve zbývajících dvou dílech dojde k tomu, že i superhovado Luděk, který přišel kvůli svým rasistickým předsudkům o normální práci, seřezal transsexuálního bratra v přímém přenosu a živil se chvíli jako vymahač výpalného, se nakonec ožení s romskou dívkou a rozpohybuje ve jménu vyššího principu neziskovku Snědá tíseň. To vše, aby nepotopil sám sebe, svého zamilovaného syna a ani popeláře Frantu, kterého by v případě prokázané lži ostatní Romové při nejmenším seřezali do kuličky. Stane se z Luďka  „lepší člověk“? Lepšolid?

Je to vlastně ironie, když Česká televize, která vždy kolem tématu rasismu vždy našlapovala po špičkách a po odchodu svérázného baviče a imitátora Zdeňka Izera se mu v zábavných pořadech vyhýbala, nyní sklízí úspěch, který v rozsahu daleko překonává Stardance, Četnické humoresky a další populární pořady placené z peněz televizních poplatníků. Všichni hlavní protagonisté, snad z výjimkou exkomunikovaného faráře, který se nemůže „hlídá klíče ze Severky“, rozdali za poslední tři týdny tolik rozhovorů, že to nemá v dějinách českých seriálů obdoby. Reklamní předměty s logem seriálu se vesele tisknou a prodávají, Snědá tíseň na facebooku už má 34 tisíc like, a sněmovní Výbor pro sociální politiku se chystá tento týden na výjezdní zasedání do Mostu. Pobláznění pražští fanoušci nejsou daleko k tomu, aby vysprejovali na Most na Vltavské, který stejně půjde k zemi, zprofanovanou hlášku „Dycky Most“.        

Ale zpět k meritu mého komentáře. Pokud jsem nazval ironií výstavbu úspěchu seriálu z dílny ČT na tématu rasismu a jiných předsudcích, musím nazvat ironií na druhou kratičký záběr na reklamní panel Parlamentnílisty.cz u mosteckého autodromu, který se mihl na pár sekund v šestém dílu.

Není veřejným tajemstvím, že server Parlamentílisty.cz si kulantně řečeno nebere servítky v kritice ČT a považuje ji za platformu nositelů odkazu prezidenta Havla. Ale na druhou stranu, vraťme se do třetího dílu, když milovník Franta utíká ze svého bytu před vzdálenými příbuznými z Chánova, kteří se přišli pozeptat, kterak že to tedy je s existencí Snědé tísně. Není to ironie na třetí? Třeba se mají rádi, ale o tom ještě nevědí!

autor: Jan Blažek

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.