Král terénních vozidel Mercedes-Benz G500 4x4² je mrtev a nástupce v nedohlednu
Autor fotografie: Daimler|Popisek: G500 4x42
Jedovatě zelená legenda původem ze Štýrského Hradce s označením G 500 4x4² a schopností projet metrem vody a na německé dálnici svištět rychlostí 210 km/h opouští automobilový svět. Poslední objednávky jsou uzavřeny a nový stroj si již nikdo neobjedná. V Saúdské Arábii musí ronit šejci krokodýlí slzy...
Zrod Mercedesu G sahá do roku 1972, kdy íránský šáh objednal 20 000 vozů pro svou armádu. Šáha smetla revoluce a objednávka nebyla realizována. Vývoj tohoto vozu ale postoupil natolik daleko, že v roce 1979 se vůz objevil na civilním trhu.

Mercedes G za více než 30 let své výroby vyhrál slavné rallye Paříž-Dakar, vozil jako papamobil papeže Jana Pavla II., sloužil v armádách Řecka, USA, Argentiny a určitě ho potkáváte u našich jižních sousedů v Rakousku jako vozidlo hasičů či policie.
Psali jsme: Obrněné SUV Mercedes za 1 000 000 USD
Tento pracant řídící se jednoduchým mottem „Jen třída G může být lepší než třída G“ , se v roce 2015 dočkal luxusní verze s motorem V8 o výkonu 422 koní a objemu 4 litry se dvěma turby a splňující normu Euro 6. Speciální pneumatiky umožňovaly jízdu po různých typech povrchu jako je bahno či písek a speciální konstrukce ráfku zamezila pronikání písku za podhuštěnou pneumatiku.
G500 4x4 byl gigantický – na výšku měřil 2,25 metru a do šířky 2,1 metru. Světlá výška vozu téměř půl metru a vozidlo se nebálo projet vodou až 1 metr hlubokou bez jakýchkoliv úprav.
Zdroj: Daimler Global Media Site
Tagy článku