Krize nekrize, volby stejně vyhraje ANO. Umí se nejlépe prodat

Krize nekrize, volby stejně vyhraje ANO. Umí se nejlépe prodat
Popisek: Andrej Babiš
25 / 05 / 2017, 16:00

Když odhlédneme od vládní krize, v níž se na ,,život a na smrt" střetli Andrej Babiš a Bohuslav Sobotka, jedno je jasné už teď. Fakt, že ANO umí za tři a půl let trvání vlády lépe prodat výsledky jeho práce.

Napomáhá ji zejména to, že od roku 2013 seděl na ministerstvu financí právě předseda ANO Babiš. ANO tak může lidem hrdě říkat, že to byl právě ministr financí, který výrazně dopomohl České republice k hospodářskému růstu, a že země měla minulý rok nejvyšší přebytek státního rozpočtu.

To je z hlediska tohoto hnutí velmi pádný argument, jak přesvědčit voliče, aby mu dali svůj hlas. Životní úroveň a hospodářský růst jsou hlavními etalony rozhodování, komu volič svůj hlas nakonec dá. A netřeba dodávat, že česká ekonomika skutečně kvete. ČR má ze zemí EU nejnižší nezaměstnanost, zvyšuje se spotřeba lidí, kteří i více utrácejí. Ekonomické vyhlídky jsou do budoucna také dobré.

Jinými slovy řečeno voliče nezajímá aféra s Babišovými korunovými dluhopisy, protože jí prostě nerozumí. Rozumí ale tomu, kolik mu nakonec zbyde v peněžence. Na ANO se tak dívá jako na ,,dobrého hospodáře", jenž jim nechal v peněžence více než například předchozí tragická Nečasova vláda.

související: Zeman si zahrává se svým znovuzvolením. Babiše odvolat musí

ANO i přes všechny kontroverze, které se sesypaly v poslední době na Andreje Babiše, má v čele lídra a nejlepší politický marketing, který toto hnutí také nejlépe před voliči prodává. Těmito výhodami nemůže bezprostřední konkurent ANO sociální demokracie disponovat ani ve snu. V prvé řadě ČSSD potápí sám její předseda, který názorovými veletoči dal jasně voličům najevo, že je nerozhodnutým zakřiknutým ,,lídrem", který se Babišovi zkrátka nemůže rovnat. Vsadil na demisi jako na poslední kartu, jak zastavit strmý pád preferencí. Tu si ale stejně za dva dny opět rozmyslel k oprávněnému posměchu ANO i svých politických konkurentů.

ČSSD však došly trumfy už dávno. Není schopná formulovat voličsky atraktivní program, nabídnout nové osobnosti (Jiří Zimola, který jí mohl být, spáchal politickou sebevraždu hloupou chybou), s trochou nadsázky můžeme říct, že ,,jede" na setrvačnost. Politickou iniciativu se drží již tři a půl roku ANO, které se tato aktivita v podzimních volbách zhodnotí. Všechny tyto faktory budou mít za následek drsnou prohru sociálních demokratů ve volbách a následné ,,rituální odstřelení" Bohuslava Sobotky, který byl stejně zvolen na nedávném sjezdu s podmínkou.

 

 

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace