K letecké tragédii se přihlásila IS, Lufthansa a Air France odklonily lety nad regionem

K letecké tragédii se přihlásila IS, Lufthansa a Air France odklonily lety nad regionem
Popisek: Ani záběry z místa dopadu letadla zatím nenaznačují, že by ho někdo sestřelil. Stroj však neměl žádné technické problémy, radary ani nezachytily tísňové volání.
01 / 11 / 2015, 11:00

VIDEO / RT zveřejnila první video z místa neštěstí.

K odpovědnosti za pád Airbusu se přihlásili teroristé ze sinajské odnože Islámského státu. Egypt ale trvá na tom, že příčinou byly nenadálé technické problémy. Nad zřícením letadla je však stále mnoho otazníků a některé letecké společnosti proto radši z bezpečnostních důvodů odklonily lety nad Sinajským poloostrovem.

Počáteční naděje, že havárii někdo přežil, se nepotvrdily. Při havárii Airbusu letícího z Egypta do Ruska zemřelo všech 224 lidí na palubě včetně posádky. Nejasnosti panují nyní pouze okolo počtu dětí na palubě - Egypt tvrdí, že jich bylo 17, ale podle Ruska jich mělo být na palubě 25. Drtivá většina z 217 cestujících a 7 členů posádky byli Rusové, ukrajinský ministr zahraničí Pavlo Klimkin potvrdil čtyři občany z Ukrajiny.

Záhadná nehoda Airbusu A321 nahrává spekulacím, že za jeho náhlým pádem může být teroristická akce. Na Sinajském poloostrově totiž operuje odnož Islámského státu. Islamisté se také již k odpovědnosti za pád letadla přihlásili. Podle ruského ministra dopravy Maxima Sokolova však tvrzení islamistů, že letadlo sestřelili raketou, není pravděpodobné. Také Egypt se drží verze, že příčinou pádu letu Kogalymavia Flight 9268 byly technické problémy. Zveřejněné fotografie vraku také nenaznačují, že by Airbus někdo sestřelil.

Letadlo ale prošlo standardní kontrolou před vzlétnutím a na stroji nebyla nalezena žádná závada. Několik minut po startu zmizelo z radarů, prudce ztratilo výšku a zřítilo se. Podezřelé je však i to, že radary nezachytily tísňové volání. Místo, kde se letadlo zřítilo, je prý nejbezpečnější na celé trase a příčinou pádu nemohlo být ani počasí.

Lufthansa a Air France se rozhodly přesměrovat letadla nad tímto regionem. Jedná se o preventivní opatření.

"Budeme se držet tohoto opatření na místě tak dlouho, dokud si nebudeme jisti okolnostmi a příčinou havárie aerolinek Metrojetu," řekla mluvčí německé dopravní společnosti Lufthansa Bettina Rittberger.

Více světla do celé tragédie by měla vnést analýza černých skříněk, které již byly nalezeny.


Zdroj: CNN

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.