Lidé míní, že je společnost rozdělená na tři vrstvy

Lidé míní, že je společnost rozdělená na tři vrstvy
Autor: pixabay.com
29 / 05 / 2018, 06:30

Téměř tři pětiny Čechů se domnívají, že ve společnosti existuje nižší vrstva, společenské špičky a s oběma těmito skupinami má většina lidí málo společného.

Někteří dotázaní pak dělí společnost na vyšší, střední a nižší společenskou vrstvu. Menšina Čechů míní, že člověk se dobře domluví i s lidmi v jiném sociálním postavení. Vyplývá to z průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM).

Nejvíce lidí zastává názor, že ve společnosti převažují střední vrstvy, od kterých je oddělena jak skupina vyloučených, tak úzká elita. Domluvit se podle nich lze ale s většinou lidí. Tuto variantu zvolilo 38 procent dotázaných. Rozdělení na vyšší, střední a nižší třídu zastává 28 procent lidí, podle nich tyto vrstvy nemají mnoho společného.

K dělení společnosti na takzvané obyčejné lidi a nepočetnou společenskou špičku se přiklonilo 21 procent Čechů. Pouze devět procent dotázaných míní, že "mezi skupinami neexistují velké přehrady".

Rozložení názorů je prakticky stejné jako při posledním průzkumu v roce 2015. "V delší časové perspektivě se potvrdil pokles v zastoupení názoru, že česká společnost je polarizovaná, a zároveň se potvrdil postupný nárůst zastánců názoru, že mezi sociálními skupinami neexistují větší přehrady," uvedli statistici.

Dvě třetiny dotázaných si myslí, že ve společnosti převládá závist. Téměř polovina lidí je přesvědčena, že se v Česku prosazují názory spíše silou a nátlakem. Názor na ochotu pomáhat sociálně vyloučeným je vyrovnaný.

Průzkum se uskutečnil od 7. do 19. dubna a zúčastnilo se ho 1115 lidí.

Nepřehlédněte na Security magazínu:  Historie - vnímáme dějiny v souvislostech a nadhledem. Sledujte nejdůležitější okamžiky historie. S námi víte více

 

Zdroj: ČTK

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace