Lifestylové magazíny džihádistů: "Jak vyrobit bombu u mámy v kuchyni"

Lifestylové magazíny džihádistů: &quote;Jak vyrobit bombu u mámy v kuchyni&quote;
Popisek: Titulní stránky Inspire
07 / 11 / 2015, 18:45

Časopisy, které "kultivují" mladé islámisty, přinášejí praktické rady do života i osobní příběhy mučedníků a nechybí ani "náboženské sloupky".

INSPIRE

Prvním z magazínů je "Inspire" s podtitulem "Terorista od vedle" je určený především pro mladé džihádisty, které připravuje k teroristickým útokům po celé Americe; jedním z článků byl například výukový program pod názvem "jak vyrobit bombu v kuchyni tvojí mámy".

Existuje v anglické mutaci od roku 2010, v arabštině byl určen především pro muslimské ženy. Kromě náboženství a terorismu přináší například i kosmetické tipy - jak využít masku z medu, jak se opalovat a nespálit, jak chránit pokožku závojem nebo jak podporovat mučednictví manželů a synů. Jedna z rad obsahovala i návod, jak si vzít za manžela mudžahedína.

Magazín také poskytuje návody z "praktického terorismu" - například jak vyrobit bombu, která se dá propašovat do letadla nebo jak zajistit, aby se na silnici stala hromadná dopravní nehoda ("vezměte 40 litrů hodně vazkého oleje a tím značně zvýšíte pravděpodobnost dopravní nehody.")

Magazín vychází pouze v digitální podobě jako soubor PDF. Cílovou skupinou, kterou chce "kultivovat", jsou mladí lidé ze střední třídy, kteří inklinují k radikalismu a jsou adepty na "osamělý džihád".

Po teroristickém útoku na Bostonský maraton v roce 2013, se vyšetřovatelům údajně přiznal Džochar Čarnajev, že se on i jeho bratr Tamerlan naučili, jak vyrobit rozbušku, právě od Inspire.

Zahájení: červen 2010, vydavatel: Al-Kájda, místo původu: Jemen, počet vydání: 14

DABIQ

Název je odvozený po syrském městě, které hraje důležitou roli v islámském proroství a do rukou IS padlo v létě roku 2014. O časopisu jsme psali v našem článku "DABIQ - seznamte se s propagandou islámského státu. "Islám je válka, islám není mír"

Zahájení:  červenec 2014, vydavatel: Islámský stát v Sýrii a Iráku (ISIS), místo původu: Irák, Sýrie nebo Levant, počet vydání: 11

RESURGENCE  (obnova)

Časopis je napojený na novou pobočku Al-Káidy na indickém subkontinentu (ISKO), a jeho mottem je "Zbav svou mysl okovů!". Je zaměřený na podporu muslimů, které přesvědčuje o tom, že jsou nábožensky utlačováni a vyzývá svoje stoupence v Indii nebo Barmě, aby pomohli osvobodit Palestinu. 

Zahájení: říjen 2014, vydavatel: Al-Káida na indickém subkontinentu, počet vydání: 2

Kromě těchto časopisů vychází i další magazíny přímo určené muslimským radikálům. V Sýrii, kde působí rebelové spojeni s Jahbat al-Nusra, nebo Nusra frontou, jsou vydávány časopisy Al-Risalah. Sám nechce být spojován s Al-Káidou; tvrdí o sobě, že je oficiálním časopisem syrských mudžahedínů a zaměřuje se na psaní o těch, kteří zemřeli jako "mučedníci"  v boji proti Asadovu režimu. Časopis se objevil on-line loni v červenci, kdy zaútočil na legitimitu islámského státu. Zatímco Inspire se snaží využít energii mladých radikálů k provádění útoků proti Západu a Dabiq se snaží přesvědčit čtenáře, aby zavedli hidžru, Al-Risalah se profiluje jako časopis pro ty, kteří "čtou knihy a časopisy, které zajímá vývoj v Sýrii a kteří mohou pomoci vybudovat projekt nového státu." 

Zajímavé je, že skupina muslimských vůdců ve Spojeném království začala  loni v březnu vydávat svůj vlastní časopis Haqiqah (což znamená "pravda" nebo "realita"). Snaží se graficky dost podobat Dabiqu, nicméně nemá islámistickou rétoriku a naopak pomocí muslimských duchovních vyvrací  verš po verši "argumenty" IS.

Zdroj: www.hopesandfears.com

 

 

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace