Macron i Le Penová by podle ankety získali 25 procent v 1. kole

Macron i Le Penová by podle ankety získali 25 procent v 1. kole
Autor: flickr.com (CC BY-SA 2.0) |Popisek: Emmanuel Macron
04 / 04 / 2017, 19:00

Bývalý člen socialistické vlády, nyní nezávislý centrista Emmanuel Macron a předsedkyně krajně pravicové Národní fronty (FN) Marine Le Penová by v prvním kole francouzských prezidentských voleb získali shodně 25 procent hlasů, ale ve druhém kole by Macron svou soupeřku porazil poměrem 61 ku 39 procentům. Vyplynulo to z průzkumu veřejného mínění, který si nechal zpracovat deník Le Monde.

V rámci ankety bylo mezi 31. březnem a 2. dubnem osloveno 14 300 lidí, což je podle listu jeden z nejširších vzorků v dosavadních sondážích.

Šedesát čtyři procent lidí si je podle průzkumu jisto, kterému kandidátovi odevzdají svůj hlas, což je oproti předchozí anketě nárůst o pět procentních bodů. Naopak jen 66 procent voličů si je jistých, že půjde k urnám. V kategorii do 35 let je to dokonce jen 58 procent.

Konzervativní kandidát François Fillona by v prvním kole získal 17,5 procenta hlasů a skončil by třetí. Fillon byl přitom původně favoritem celých prezidentských voleb, o své vedení přišel kvůli kauze se zaměstnáváním své manželky coby poslanecké asistentky. Na Fillona se dotahuje s 15 procenty kandidát radikální levice Jean-Luc Mélenchon, který doposud patřil rovněž spíše k beznadějným aspirantům na prezidentskou funkci.

Na francouzského prezidenta letos kandiduje celkem 11 politiků, kteří získali potřebných alespoň 500 podpisů od volených zástupců. Dvoukolová prezidentská volba se koná 23. dubna a 7. května. Všech 11 kandidátů se dnes večer sejde v televizní debatě.

 

psali jsme:

Marine Le Penová: ,,Stará" Evropská unie zemře a bude nahrazena Evropou suverénních lidí

Zdroj: ČTK

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace