Maier: Škoda za pět let dá do alternativních aut dvě miliardy eur

Maier: Škoda za pět let dá do alternativních aut dvě miliardy eur
Autor fotografie: pixabay.com
06 / 03 / 2018, 07:00

Škoda Auto investuje v příštích pěti letech do alternativních pohonů a nových služeb mobility zhruba dvě miliardy eur, tedy přes 50 miliard korun. Jde o nejrozsáhlejší investiční program Škody.

V roce 2025 chce mít deset modelů na elektrický pohon, z toho šest čistých elektromobilů. Před zahájením ženevského autosalonu to uvedl předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier.

V příštím roce automobilka předvede první plug-in hybrid v modelu Superb a také elektrický Citigo. O rok později přijde zcela nový elektromobil na základě loni uvedeného konceptu Vision E.

"V příštích dvou letech uvedeme 19 zcela nových modelů. Jedním z nich bude Vision X," uvedl Maier. Škoda podle něj má ambici v budoucnu vyrábět dva miliony vozů ročně. V současnosti je to přes jeden milion.

Vozy na elektrický pohon jsou vyvíjené v České republice, což má zajistit bezpečnou budoucnost tuzemským závodům Škody Auto. Ty jsou v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí.

Škoda Auto dnes také ještě před zahájením ženevského autosalonu odhalila koncept nového městského SUV Vision X. Nový crossover uvede na trh v roce 2019. Vůz o délce 4,26 metru je jako první Škoda vybavený hybridním pohonem kombinujícím benzinový motor (1,5 litru, 130 koní) s elektromotorem a pohonem na zemní plyn CNG. Moderně uspořádaný hybridní systém zajišťuje rychlou odezvu a nízké hodnoty emisí. Poprvé je využito spojení úsporného a ekologického spalovacího motoru s řemenem poháněným startovacím generátorem vpředu a elektromotorem na zadní nápravě. Ten je schopen se sám postarat o pohon vozidla na krátkých cestách.

Kapacita kompaktních akumulátorů stačí k tomu, aby Vision X ujel na čistě elektrický pohon vzdálenost až dva kilometry. Může se tak pohybovat například na sídlišti, v nízkoemisní zóně ve městech, nebo ve volné přírodě. Maximální rychlost činí 200 km/h.

Zavazadlový prostor o objemu 380 litrů obsahuje speciální systém, kterým lze upevnit dva elektricky poháněné skateboardy. Bezpečně jsou uloženy také dvě helmy a dron s kamerou, kterou lze zaznamenat videoklip z jízdy na skateboardu. V opěradlech sportovních sedadel řidiče a spolujezdce jsou také připevněny vyjímatelné ochranné pomůcky, které chrání krční páteř a záda jezdce na skateboardu. Ve středové konzole jsou integrovány dvě sportovní lahve.

Nepřehlédněte na Security magazínu: Defence - tanky, lodě,  letadla, obrněné vozy. Jaké jsou nejnovější trendy ve zbrojním a obranném průmyslu? S námi víte více

Zdroj: ČTK

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.