Mají evropská letiště problém s bezpečností? Nejsou chráněna proti sebevražedným atentátníkům

Mají evropská letiště problém s bezpečností? Nejsou chráněna proti sebevražedným atentátníkům
Popisek: Ilustrační foto
23 / 03 / 2016, 06:15

Budou evropská letiště zavádět kontrolní body pro kontrolu cestujících a zavazadel ještě před vstupem do odletové haly?

Bezpečnostní opatření na evropských letištích jsou poměrně uvolněná, i když po dalších teroristických útocích jednotlivé státy zvyšují počty policistů či vojáků, kteří jsou přítomni v citlivých objektech. Jestliže proti případným pokusům o útok vozidlem jsou letištní budovy částečně chráněny zátarasy, proti rizikům útoků "pěšáků" tolik zajištěny nejsou.

Relativní otevřenost letištních veřejných prostor v západní Evropě kontrastuje s některými letišti v Africe, na Středním východě a v jihovýchodní Asii, kde jsou kontrolovány dokumenty a osobní věci cestujících, než je jim dovoleno vstoupit do budovy letiště.

"Připadá mi divné, že jen polovina letišť je bezpečná. Celé letiště by samozřejmě mělo být bezpečné, a to od chvíle, kdy se dostanete na parkoviště," řekl agentuře Reuters Matthew Finn z konzultační společnosti Augmentiq, zaměřené na bezpečnost civilního letectví.

V Turecku musejí už před vstupem do haly projít lidé kontrolou totožnosti i zavazadel. Stejnou procedurou projdou ještě jednou, když už se chystají zamířit do letadla, upozorňuje agentura Reuters.

"Dva teroristé, kteří vstoupí do prostoru terminálu s výbušnými zařízeními: tady jde bezpochyby o kolosální selhání," komentoval bruselské atentáty bývalý šéf bezpečnosti na telavivském Ben Gurionově letišti Pini Schiff v rozhovoru s izraelským rozhlasem.

Ben Gurionovo letiště je známé velmi přísnými bezpečnostními opatřeními, při nichž jsou cestující vystavováni kontrole a okamžitému výslechu, běžná je také asistence policejních psů.

Než se cestující dostanou na letiště v keňské metropoli Nairobi, musejí už kilometr před odbavovací halou vystoupit na kontrolním stanovišti z auta a nechat se kompletně prohledat.

„Musíme si uvědomit, že pro Islámský stát je reklamou přihlásit se k takovým teroristickým útokům,“ uvedl bývalý šéf civilní rozvědky Karel Randák s tím, že to ještě neznamená, že IS útok v Bruselu opravdu provedl. Takový útok podle jeho názoru můžeme očekávat i na Letišti Václava Havla v Praze. „Pokud bude člověk vypadat jako Evropan, tak se mu podaří pronést nějaký výbušný systém do té vstupní haly,“ popsal možný útok. Zdroj: parlamentnilisty.cz

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace