Ministerstvo kultury, nebo ministerstvo mlčení?

Ministerstvo kultury, nebo ministerstvo mlčení?
15 / 03 / 2017, 20:30

Ministerstvo kultury i další státní instituce bohužel neposkytují novinářům servis, který by správně poskytovat měli.

Jak se přesvědčila naše redakce, čtyři jednoduché otázky týkající se nového tendru na bezpečnostní agenturu, jež bude hlídat objekty Národní galerie, byly velmi zatěžko ministerstvu kultury zodpovědět. Místo toho ,,tradičně" odkázalo na Národní galerii, která problém zase ,,přepinkne" jinam, do ztracena.

Klíčové téma zadávání veřejných zakázek, kdy několikrát rozhodla nejnižší cena dodavatele (jako v případě tendru na bezpečnostní agenturu mající střežit ostravský objekt VZP), odhalila praxi, která je z hlediska kvality služeb nabízených dodavatelem velmi sporná.

Aby ministerstva či jiné instituce státní správy zpravidla vysoutěžily u ,,malých" zakázek dodavatele s nejnižší nabízenou cenou, která je mnohdy pod úrovní minimální mzdy v České republice, je praxe více než nebezpečná.

Na druhé místě pak stojí přístup těchto institucí k médiím, která na tento ,,nešvar" upozorňují. Tiskoví mluvčí státní správy se najednou změní v barikádu mlčení a zcela strojově odkazují na tiskové zprávy či jiné výstupy, aniž by ze své pozice takto závažnou otázku komentovali.

Není ale divu, že se jim do toho moc nechce. Zadávání veřejných zakázek je totiž věc nadmíru citlivá a někdy tak cíleně neprůhledná, že novináři mají povinnost ve veřejném zájmu se o ně zajímat. Cílené házení klacků pod nohy ze strany některých ministerstev i jiných státních institucí jen přispěje k tomu, že média se budou tím více snažit, aby rozkryla neprůhledné zadávání zakázek, u nichž například rozhoduje pouze nejnižší nabízená cena dodavatele. 

 

psali jsme:

Případ Národní galerie ukazuje chybějící odvahu při zadávání veřejných zakázek

Zaměstnanci bezpečnostní agentury v práci spali, nebo měli konflikty s návštěvníky Národní galerie

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace