Mladí lidé na prázdninách sdílí peníze, fotografie a... data

Mladí lidé na prázdninách sdílí peníze, fotografie a... data
06 / 06 / 2019, 08:30

Mileniálové a generace Z chtějí na dovolené především poznávat nová místa a prohlubovat své znalosti o nich (50 %, respektive 55 %) nebo lépe poznávat sami sebe (45 %, respektive 47 %). Neméně důležitá je pro ně potřeba relaxovat a ulevit si od stresu - v obou skupinách je těmito faktory, které jsou nejtradičnějšími důvody letního cestování, motivována téměř polovina dotázaných (47 %) .

„Vidím fotografii známého na hezkém místě? Klik! a letenka je rezervovaná. Další kliknutí - a mám i ubytování. Další kliknutí - to byl zvuk závěrky u snímku, který během sekundy nasdílím na Instagramu. Internet nás, spotřebitele, naučil, že máme celý svět na dosah jen na několik kliknutí - bez ohledu na to, zda chceme nakupovat v obskurním e-shopu v Marakéši nebo zajet s přáteli na prodloužený víkend do Milána,“ říká Giela Abdelwahabová, manažerka pro získávání nových zákazníků společnosti PayPal ve střední a východní Evropě. „Chceme cestovat, nakupovat a získávat nové zážitky rychle a beze stresu a být neustále ve spojení s přáteli. Vývoj online platebních nástrojů nám umožňuje nejen rychle zaplatit za ubytování nebo letenky, ale také získat peníze v případě, že dojde k nějaké nečekané nepříjemné situaci.“

Téměř 90 % amerických příslušníků generace Z připouští, že sociální média ovlivňují jejich plány na dovolenou[1]. Celosvětově si 6 z 10 mileniálů vybírá destinaci podle toho, jak snadné by bylo novou zkušenost zachytit do příspěvku na Instagramu[2]. Často to znamená rezervaci ubytování nebo letenek velmi spontánně - proces úhrady je pouze doplněk, který musí být ještě rychlejší a pohodlnější. Průzkum provedený na objednávku společnosti PayPal rovněž potvrdil, že více než 30 % lidí ve věku 16-35 let užívá mobilní aplikace k urychlení transakcí[3].

Snadné nakupování, snadný cíl (pro podvodníky)

Navzdory zlepšování povědomí spotřebitelů o bezpečnosti dochází při cestování k bezpočtu situací, kdy se více či méně vědomě vystavujeme riziku. Až 65 % pasažérů o sobě dokonce ochotně poskytne o sobě další informace (např. cíl cesty, adresu ubytování nebo vlastní fotografie)[4], aby celý proces usnadnilo, například urychlením odbavení a nástupu do letadla. Navíc 67 % hotelů na světě nedokáže řádně ochránit osobní údaje svých zákazníků[5], např. detaily o ubytování nebo čísla platebních karet. Proto je při rezervaci ubytování nebo dopravy během dovolené důležité zvláště u rychlých plateb pamatovat na řešení, která dokáží nakupující chránit.

Skupinová dovolená, skupinové dluhy

Rychlá rozhodnutí i společné dovolené může být počátkem úžasného dobrodružství a nádherných vzpomínek, ale také počátkem nekonečné řady dohadů. Rezervovat ubytování nebo koupit letenky pro všechny nebývá obvykle problém. Jinak je tomu u získání peněz zpět od ostatních. Podle studie společnosti PayPal má 31,1 % Čechů problém získat zpět peníze zapůjčené rodinným příslušníkům nebo přátelům[6]. Respondenti v průzkumu uváděli jako nejčastější důvody toho, že nedostanou půjčené prostředky zpět, především nemožnost provedení jednoduché a snadné platby bez hledání bankomatu nebo čísla účtu v e-mailové konverzaci.

Jako prevence nepříjemných situací je vhodné nejen užívat důvěryhodné platební metody, ale také si přečíst recenze hotelů a letišť. Také je dobré pamatovat, že příprava cesty znamená nejen koupit letenky či jízdenky a rezervovat ubytování.

 

O společnosti PayPal:

Společnost PayPal Holdings, Inc. (NASDAQ: PYPL) vychází z přesvědčení, že přístup k finančním službám otevírá nové příležitosti. Usiluje o demokratizaci finančních služeb a pomáhá jednotlivcům a podnikům fungovat v globální ekonomice.   Díky naší otevřené digitální platební platformě může 267 milionům aktivních majitelů účtů s důvěrou navazovat kontakty a provádět transakce novými efektivními způsoby, a to online, na mobilním zařízení, pomocí aplikace i osobně. Kombinací technických inovací a strategických partnerství vytváří společnost PayPal lepší způsoby správy a přesunu peněz a nabízí možnost volby a flexibilitu při převodu, placení a příjmu plateb. Platforma PayPal včetně služeb Braintree, Venmo, Xoom a iZettle je k dispozici ve více než 200 zemích celého světa. Umožňuje spotřebitelům a obchodníkům přijímat peníze ve více než 100 měn, vybírat hotovost v 56 měnách a udržovat prostředky na účtech PayPal ve 25 měnách.

Další informace o společnosti PayPal naleznete na stránkách //www.paypal.com/about.

Finanční informace společnosti PayPal Holdings, Inc. naleznete na stránkách //investor.paypal-corp.com.



[3] PayPal & Censuswide, Analýza vzorců půjčování peněz v rodině a mezi přáteli

[4] Mezinárodní asociace letecké přepravy, Globální průzkum mezi pasažéry 2018

[5] Symantec, interní data

[6] PayPal & Censuswide, Analýza vzorců půjčování peněz v rodině a mezi přáteli

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace