Modrá stonožka od Tatry

Modrá stonožka od Tatry
11 / 05 / 2017, 08:15

Podvozek obchodní řady TATRA FORCE 12x8 určený k dostavbě vrtnou soupravou společnosti Streicher vykazuje vysokou unifikační úroveň s již vyrobenými vícenápravovými speciály.

TATRA 12x8 „Streicher“ 2017

Aktuální podvozek TATRA FORCE 12x8 (T 815-7C1R73 63 328 12x8.2R/37A) s modrou kabinou s integrovaným systémem ROPS určený pro dostavbu mobilní vrtné soupravy MD 80 německé společnosti Streicher je osazen stejným hnacím traktem jako jeho starší dvojče z roku 2016.

K pohonu slouží vznětový motor Caterpillar C-13 s maximálním výkonem 328 kW/1200 min-1 a maximem točivého momentu 2014 N.m/1400 min-1 splňujícím potřebnou legislativu na úrovni emisních předpisů Tier 4, Stage 4. Chladicí systém je rovněž od firmy Caterpillar.

O přenos výkonu a točivého momentu na kola čtyř hnaných náprav, 1., 2., 3. a 4., s redukcemi v nábojích kol (2,714 x 2,333) se stará šestistupňová automatická převodovka Caterpillar CX-31 (4 x PTO) a jednostupňová přídavná (sestupná) převodovka TATRA). NA horním konci přídavné převodovky je umístěn výstup pro pohon nástavby pro přenos plného výkonu motoru

Vozidlo má opět řízené celkem čtyři nápravy – první dvě standardně mechanicky, poslední dvě pak (dá se říci rovněž standardně) elektro-hydraulicky systémem VSE s vazbou na natočení předních náprav.

První, druhá, pátá a šestá náprava jsou odpruženy pneumaticky a doplněny zkrutnými stabilizátory, prostřední třetí a čtvrtá náprava jsou odpruženy systémem kombinovaného pružení KING FRAME v lehké verzi (vinuté pružiny instalované uvnitř vzduchových vlnovců) a rovněž jsou doplněny zkrutnými stabilizátory. Vozidlo je osazeno pneumatikami rozměru 385/65 R22,5‘‘ a 315/80 R22,5‘‘.

Při celkové hmotnosti vozidla, která činí 63 t (2 x 10 t + 2 x 11,5 t + 2 x 10 t) je maximální rychlost 62 km/h. Jednotlivé rozvory náprav mají hodnotu: 2150 mm + 3660 mm + 1850 mm + 2200 mm + 1850 mm. Obrysový poloměr zatáčení, včetně stožáru nástavby, je 15,1 +/- 1 m.

Drobná vylepšení

Oproti, již zmíněnému, dvojčeti byly na vozidle provedeny jen drobné změny týkající se přemístění dvojitého čerpadla servořízení z motoru na převodovku, elektrického sklápění kabiny a změny měrky oleje. Největší změnou je prodloužení rámu nástavby o cca 500 mm dle požadavků zákazníka.

Po dostavbě podvozku provedla zkušebna Tatry jeho základní ověření včetně měření vnějšího hluku a základních hmotnostních a rozměrových parametrů, nutných k registraci vozidla. Předpokládaná kompletace celého vozu s nástavbou pro koncového zákazníka proběhne do konce května.

Zdroj: Tatra Trucks

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace