Mohou vlivné ,,protitrumpovské" deníky nakonec pomoci Donaldu Trumpovi k vítězství?

Mohou vlivné ,,protitrumpovské&quote; deníky nakonec pomoci Donaldu Trumpovi k vítězství?
Autor fotografie: Flickr.com|Popisek: Donald Trump
04 / 10 / 2016, 18:30

Poprvé ve své historii překročil americký list USA Today Rubikon. Vyzval své čtenáře, aby republikánského kandidáta Donalda Trumpa nevolili. Vlivné New York Times pak označily Trumpa dokonce za lháře. Na druhou stranu, nemohou spíše tato prohlášení Trumpovi pomoci?

KOMENTÁŘ

Když probíhala předvolební kampaň za zvolení českého prezidenta v roce 2013, udělala většina českých pravicových médií včetně svých internetových odnoží stejný krok. Doporučila svým čtenářům, aby svorně volili Karla Schwarzenberga, protože jej shledala jako daleko kompetentnějšího než jeho rivala Miloše Zemana.

Na bývalého premiéra pak házely doslova kyblíky špíny a vytahovaly staré kauzy, aby mohly Zemana co nejvíce poškodit. Pravicový tisk se v tomto špinění doslova předháněl. Jak je ale vidět, Schwarzenbergovi to, ač byl mnoha komentátory označen za favorita, nepomohlo.

Ba naopak. Voliči nejen u nás mají totiž tendencí volit toho mediálně ,,slabšího". A možná se také Schwarzenberga díky starostlivé péči zmíněných médií jednoduše ,,přejedli". I když samotná volba dopadle těsně, Miloš Zeman z ní přece jen vyšel vítězně. A možná k tomu česká, hlavně pravicová média velkou měrou přispěla.

Stejný případ tak může nastat i v případě republikánského kandidáta Donalda Trumpa. Deník New York Times sňal formální masku objektivity a vyváženosti, když realitního magnáta označil za lháře. USA Today pak veřejně doporučily čtenářům, aby Trumpa nevolily. Komu ale vlastně tím oba deníky ve svých důsledcích pomáhají, Trumpovi, nebo Clintonové? Obávám se, že spíše Trumpovi, který sice zatím v průzkumech veřejného mínění za Clintonovou zoastává, ale její náskok stačil alespoň o trochu stáhnout, i když proti němu stojí vlivné americké deníky.

Nesmí nás proto překvapit, pokud by Trump v prezidentské volbě přece jen uspěl, neboť ,,tomu druhému vzadu" se někdy útočí lépe, i když má méně spojenců než jeho soupeř.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.