Mozek jako uživatelské rozhraní a Internet smyslů. Ericsson přináší technologické trendy pro rok 2030

Mozek jako uživatelské rozhraní a Internet smyslů. Ericsson přináší technologické trendy pro rok 2030
06 / 01 / 2020, 14:00

Podle nejnovějšího reportu ConsumerLab společnosti Ericsson, který identifikuje 10 technologických trendů, spotřebitelé očekávají, že do roku 2030 bude součástí připojených technologií také interakce s našimi smysly. Rozšíření Internetu smyslů umožní především umělá inteligence (AI), virtuální realita (VR), rozšířená realita (AR), 5G a automatizace. Report předpovídá, že do roku 2030 také vzroste počet multisenzorických obrazovek, které budou téměř neoddělitelné od reality.

1. Mozek jako uživatelské rozhraní

Spotřebitelé věří, že do konce roku 2030 budou technologie připravené reagovat na naše myšlenky. Podle 40 % dotázaných je dokonce budou umět sdílet s ostatními uživateli.

2. Zvuky všude kolem nás

Spotřebitelé očekávají, že do roku 2030 budou mít plnou kontrolu nad tím, co slyší. Věří, že budou schopní aktivně utvářet svůj vlastní svět zvuků nezávisle na okolí. 51 % uživatelů se domnívá, že si na přeplněných místech bude možné vytvořit digitální zvukovou bublinu a blokovat nechtěné vjemy. 7 z 10 také očekává, že do roku 2030 budou dostupná sluchátka, která dokážou automaticky a bezchybně překládat jakýkoliv cizí jazyk.

3. Sdílené chutě

Celkem 44 % očekává, že do roku 2030 nám technologie umožní manipulovat s chutí a digitálně vylepšit jídlo, které jíme. 4 z 10 uživatelů očekávají revoluci v on-line nakupování díky tomu, že získáme možnost digitálně ochutnat vzorky potravin.

4. Digitální vůně

Spotřebitelé odhadují, že do roku 2030 bude čich klíčovou součástí internetu. Vlivem narůstající urbanizace 6 z 10 uživatelů věří, že budou moci digitálně navštěvovat přírodu, a kromě vizuálního vjemu zažít také její vůni.

5. Celkový dotyk

Po letech užívání hladkých skleněných ploch 63 % uživatelů očekává, že chytré telefony budou umět zprostředkovat tvar a strukturu ikon a digitálních tlačítek.

6. On-line realita

7 z 10 uživatelů si myslí, že do roku 2030 budou herní světy ve virtuální realitě téměř nerozeznatelné od skutečnosti. Podle 56 % uživatelů bude za pomoci AR brýlí možné vidět skrz zeď.

7. Popularita „ověřené pravdy“

Polovina uživatelů se domnívá, že technologie a sofistikovanější způsoby kontroly faktů by mohly do roku 2030 umožnit efektivnější boj s falešnými zprávami. Řada zákazníků dnes dbá na původ potravin a výrobků, které kupují, a na jejich odpovědnou a udržitelnou výrobu. Do roku 2030 budou podle nich oblíbené ochody, které zaručují, že s informacemi o zboží není nijak manipulováno.

8. Ochrana soukromí

Polovina respondentů se domnívá, že se do roku 2030 vyřeší problémy s ochranou soukromí a bude možné bezpečně těžit z výhod světa založeného na využívání dat.

9. Připojená udržitelnost

Celkem 6 z 10 uživatelů si myslí, že Internet smyslů povede k udržitelnější společnosti z hlediska životního prostředí.

10. Smyslové služby

Celkem 45 % respondentů očekává vznik digitálních center, která jim umožní nakupovat všemi smysly.

Nejnovější studie ConsumerLab je založená na základě výzkumných aktivit společnosti Ericsson. Vychází především z údajů on-line průzkumu, který probíhal v říjnu 2019 mezi pokročilými uživateli internetu v 15 městech po celém světě.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace