Na GDPR nejvíc vydělali poradci

Na GDPR nejvíc vydělali poradci
09 / 01 / 2020, 07:30

Největší část nákladů souvisejících s implementací evropského nařízení o ochraně osobních údajů vydaly firmy za poradenství, vyplývá z průzkumu, které na téma GDPR mezi svými klienty uskutečnila personální společnost Předvýběr.CZ. Právě poradci představovali největší útratu pro 43 % společností, personální zajištění agendy bylo nejnáročnější pro 40 % firem a pro sedmnáct procent respondentů to byly samotné technologie.

V naprosté většině případů (67 %) ale zavedení zásad GDPR vyšlo firmy jen na „tisíce až desetitisíce korun“. Po šesti procentech dotázaných uvedlo náklady do sta tisíc korun či pěti set tisíc korun. Do jednoho milionu korun utratila tři procenta firem. Více než milion korun nové opatření stálo 18 % podniků.

Ve třech ze čtyř firem (73 %) zajišťuje agendu jeden dosavadní zaměstnanec, jen patnáct procent firem využívá služeb externích dodavatelů.

                              gdpr

A jak moc stížností souvisejících s ochranou osobních dat firmy od zavedení nových pravidel řešilo? Devětasedmdesát procent uvedlo, že vůbec žádnou, jedna až dvě přišly do 15 % společností. Tři procenta respondentů uvedla 5-10 stížností, více než dvacet oznámení řešila zbývající tři procenta firem.

„Zavedení evropského nařízení firmy zvládly bez obtíží a nakonec i s nižšími náklady, než původně čekaly,“ uzavírá František Boudný, ředitel Předvýběru.CZ s odkazem na průzkum, který personální společnost uskutečnila před zaváděním GDPR a podle kterého firmy častěji očekávaly vyšší účet.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace