Nákup nových radiolokátorů MADR se protahuje

Nákup nových radiolokátorů MADR se protahuje
Popisek: Ilustrační foto
13 / 07 / 2016, 11:45

Na žádost uchazečů se lhůta pro podání nabídek na radiolokátory MADR posouvá do poloviny srpna, oznámilo dnes v tiskové zprávě Ministerstvo obrany ČR.

Poté, co Ministerstvo obrany 26. května 2016 vyzvalo vlády Francie, Izraele, Švédska a Velké Británie k podání nabídek na dodávku 8 kusů 3D radiolokátorů MADR, se soutěž naplno rozběhla. Ministerstvo v červnu zorganizovalo pracovní jednání s oslovenými vládami k obsahu zadávací dokumentace (a eliminaci možných nejasností v ní) a obhlídky míst plnění. Zúčastnění ocenili komplexní a detailní zpracování požadavku České republiky. Ministerstvo následně obdrželo a zodpovědělo cca stovku dotazů převážně technického charakteru vzhledem k rozsahu akvizice i její návaznosti na různé vojenské systémy.

Doufejme, že výsledkem akvizice radarů nebude opět česká ostuda. Na miliardové akvizice by měli dohlédnout poslanci branně-bezpečnostního výboru i ministerstvo financí a posoudit veškeré důležité faktory.

Dva z uchazečů (Francie, Švédsko) požádali o prodloužení lhůty k podání nabídek (původně 15. července 2016). Ministerstvo s ohledem na probíhající odbornou diskuzi rozhodlo o prodloužení lhůty pro podání nabídek do 17. srpna 2016, nicméně kvůli nutnosti naplnit operační potřeby Armády ČR nemůže již dále tento strategický projekt posouvat.

Současně dne 1. července 2016 se velvyslankyně Velké Británie Jan Thompsonová setkala s náměstkem pro řízení Sekce vyzbrojování a akvizic Danielem Koštovalem, aby oznámila, že Velké Británie se již dále nebude účastnit výběru, jelikož britské řešení ne zcela odpovídá požadavkům Armády ČR.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace