Nebohá Česká televize. Má určený úhel pohledu. Z Evropské unie.

Nebohá Česká televize. Má určený úhel pohledu. Z Evropské unie.
Popisek: Ilustrační foto
02 / 12 / 2015, 15:30

Česká televize nesmí prezentovat názory, které "nejsou v souladu s úhlem pohledu Evropské unie."

Schází vám ve veřejnoprávním televizním vysílání informace, které mohou být kritické vůči činnosti unijních orgánů? Nedivte se...

Na základě rostoucí­ kritiky platí­cí­ch diváků ČT o neobjektivnosti hlavně zahraniční­ho zpravodajství­ ČT jednala Rada ČT o této kritice například na svém letošním 3. jednání 4. února. Do problematiky vnesl jasno radní Michal Jankovec, který ve 135 minutě zvukového záznamu prohlásil:

"Je to skutečně tak, že Česká televize má určený úhel pohledu. Má ho určen na základě doporučení­ Evropské komise, která povoluje veřejnoprávní­m médií­m fungovat z poplatků nebo z daní jenom za předpokladu, že budou prosazovat, obhajovat a dí­vat se na všechno z úhlu pohledu tradic evropského humanismu a kritického myšlení­. Česká televize se na to nesmí­ dí­vat tak, jako kdyby byla součástí­ současného Ruska, které nikdy žádné humanistické tradice v evropském slova smyslu nemělo. To bychom museli vystoupit z Evropské unie," - konec citátu. 

Byť se jednalo o komentář související s ukrajinskou krizí, lze předpokládat, že toto tvrzení se vztahuje na jakýkoliv kritický pohled na činnost evropských orgánů, ať se jedná o komise nebo rady, a bude se tento komentář jistě vztahovat například na neschopnost EU zajistit vnější hranice Schengenu, na selhání orgánů EU kolem uprchlické krize nebo na současné aktivity EU, kdy chce Evropská komise co nejrychleji odzbrojit občany Evropy.

Pokud vám to připomíná dobu před rokem 1989, je to jistě jen náhoda.

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.