Nejdražší rybička je za 191 000 korun

Nejdražší rybička je za 191 000 korun
07 / 09 / 2017, 06:00

Zlatou rybičku s okem z českého granátu vyrobila nožířská firma Mikov v Mikulášovicích na Děčínsku. Je to nejdražší otvírací nožík ve tvaru ryby v historii, cena je 191.000 korun.

Novinku nabídne podnik zájemcům na veletrhu Investor Prague Show, který se uskuteční ve čtvrtek v Praze. ČTK to řekl mluvčí Mikova Bedřich Jetelina.

Střenka rybičky je vyrobena z osmnáctikarátového zlata, její čepel je z damascenské oceli a do oka je vsazen broušený český granát. V Praze bude poprvé k vidění. Vedle této rybičky budou vystaveny například poštovní známky, vzácný alkohol nebo investiční mince.

Mikov vyrábí nože na zakázku, lovecké, outdoorové nože nebo nože určené záchranářům. Vlajkovou lodí firmy je jednoduchý otvírací nožík v podobě ryby, o který je stále velký zájem. Loni firma prodala více než 105.000 rybiček, o rok dříve to bylo 90.227 kusů. Obliba o nožík roste i v zahraničí, kam loni putovalo 17.000 kusů.

Legendární rybička se vyrábí v původní továrně, kterou založil místní obchodník Ignaz Rösler v roce 1794, zhruba 70 let. V roce 2014 se objevila na trhu napodobenina. Prodejce čínských padělků po prohraném sporu u soudu musel zaplatit Mikovu odškodnění.

Pro zájemce už v minulosti vzniklo několik speciální edic rybičky jako stříbrná a pozlacená. Vyrobeny byly také ojedinělé sady pro sběratele z hliníku k výročím Mikova, a to v národních barvách. Číslované červené, modré a bílé sady rybiček se už nebudou opakovat.

Zdroj: ČTK

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.