Největší bitevní loď světa nalezena zakladatelem Microsoftu

Největší bitevní loď světa nalezena zakladatelem Microsoftu
Autor: Wikipedie, volné dílo|Popisek: Musaši
04 / 03 / 2015, 15:45

Americký miliardář a jeden ze zakladatelů společnosti Microsoft, Paul Allen oznámil objev japonské bitevní lodi Musaši, která potopena v bitvě u Leyte americkými silami za druhé světové války.

Paul Allen sdělil, že loď japonského císařského námořnictva byla nalezena jeho soukromým průzkumným týmem. Loď leží v hloubce více než 1 km u Filipín.

Musaši a jeho sesterská loď Jamato, byli dvě největší bitevní lodě, které byly v historii postaveny.

Paul Allen oznámil objev na svém Twitteru , kde také ukázal fotografie z ponořené lodi. Musaši začal hledat před osmi lety, protože od mládí byl fascinován historií druhé světové války, jak sám říká.

Musaši - katapult

Musaši byla nalezena v polovině filipínského souostroví pomocí autonomního podvodního vozidla (AUV) poté, co tým provedl důkladný průzkum mořského dna.

Poslední boj

Po americkém vylodění na Filipínách byla spolu s Jamato součástí centrálního svazu sil viceadmirála Takeo Kurity v bitvě v zálivu Leyte. Během této bitvy byla dne 24. října 1944 v Sibuyanském moři napadena letouny amerických letadlových lodí. První vlna zaútočila v 10:27 a tvořilo ji 9 střemhlavých bombardérů Curtiss SB2C Helldiver z letadlové lodi Intrepid. Několik dalších vln strojů z letadlových lodí Intrepid, Essex a Lexington zasáhlo Musaši přibližně 17 pumami, až 19 torpédy Bliss-Leavitt Mark 13 a dalších 18 pum jen těsně minulo. V 19:25 téhož dne se Musaši převrhla a potopila. Zemřelo při tom více jak 1000 členů posádky. Celkem 1376 lidí vylovily z vody torpédoborce Kijošimo a Šimakaze. Tato bitva byla jedinou akcí, ve které Musaši střílela speciálními protiletadlovými granáty „san-šiki“, vyvinutými pro děla hlavní ráže 460 mm.

Musaši - technické údaje

Třída Jamato
Konstrukce: březen 1938
Potopena: říjen 1944
Délka: 263 metrů
Šířka: 38,9 metru
Ponor: 11 metrů
Výtlak plně naložené lodi: 72 800 tun
Rychlost: 27,46 uzlu tj 50,86 km/h
Posádka: 2399

Výzbroj v době potopení lodi:
9 × 460 mm/45 typu 94 (3×III)
6 × 155 mm/60 modelu 1914 (2×III)
12 × 127 mm/40 typu 89 (6×II)
130 × 25 mm/60 typu 96 (32×III, 34×I)
4 × 13,2 mm/76 typu 93 (2×II)

Zdroj: BBC, Wikipedie, twitter.com/paulgallen

 

Galerie

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace