Největší komerční dohledové centrum střední Evropy je pražské M2C Space

Největší komerční dohledové centrum střední Evropy je pražské M2C Space
Popisek: M2C Space
13 / 11 / 2019, 07:30

Prostory zhruba 400 klientů v 11 zemích Evropy monitoruje 17 000 kamer 24 hodin denně, 365 dnů v roce. Tyto záznamy jsou vyhodnocovány na pracovišti M2C Space. Díky širokému spektru uplatnění od bezpečnosti přes úspory energií až po marketing nebo logistiku, je dohledové centrum využíváno již v 11 zemích Evropy a čím dál více klientů ho využívá i v tuzemsku.

„Poptávka po M2C Space je extrémní nejenom v České republice, ale i v jiných zemích, nyní ho úspěšně zavádíme na Slovensku. Necháváme čísla mluvit za nás. Meziroční nárůst poptávky je 70 %. Naše dohledové centrum je největší ve střední Evropě a nelimitují nás hranice, s nemovitostí se dokážeme propojit, ať je kdekoliv na světě,“ říká Matěj Bárta, generální ředitel společnosti M2C.

Dohledové centrum umožňuje kontrolu objektu pomocí analytických softwarů, kamerového systému a aktuálně 87 proškolených specialistů. Minimalizuje ztráty při co nejnižších nákladech a poskytuje analytická data pro marketing a management. Tímto šetřením nákladů na energie a provoz zároveň M2C Space i zvyšuje hodnotu budov až o 0,5 %, a stejně tak i jejich životnost. Průměrné servisní poplatky na provoz komerční budovy činí v Čechách a na Slovensku 5-7 euro na metr čtvereční. M2C Space tyto poplatky dokáže snížit až o 20 %.

Moderní technologie navíc umožňují práci operátora na více objektech a sledují vše, co se naprogramuje.

„Prodavačka najde v prodejně štítek od ztracených kalhot, spojí se s operátorem a společně dle štítku určí, kde v prodejně bylo zboží vystaveno. Software potom operátorovi ze záznamu do několika minut vyfiltruje jenom ty lidi, kteří s nimi manipulovali,“ říká provozní ředitel Oldřich Rutar. V oblasti obchodních center a retailu nabízí M2C Space minimalizaci ztrát interní a externí kriminality, informace ohledně front u pokladen nebo parkovacích míst.

M2C Space umí monitorovat stav technologií a vzdáleně řídit výrobní procesy. Průmyslové chlazení je například nastaveno na minus 20 stupňů celsia, nárůst teploty v chlazeném prostoru znamená zvýšený výkon, a tedy abnormální nárůst spotřeby elektřiny. To ale systém včas zjistí a provede kroky k minimalizaci ztrát. Monitoring tedy umožňuje poskytovat reporting a za pomoci nasbíraných dat navrhnout efektivní marketingové a obchodní strategie.

Integrace ostrahy a facility managementu

M2C Space je pak kromě ostrahy využíváno i při marketingových analýzách, kdy například vyhodnocuje promo akce v obchodech a řetězcích – analyzuje místa, kde se návštěvníci nejvíce pohybují, zda a jak dlouho se u konkrétního regálu nebo stánku zdrží apod. Důležitým aspektem je i monitoring výrobního procesu, který může vést k jeho efektivizaci. V logistických centrech zase systém dokáže monitorovat SPZ.

„Posouváme se čím dál více k centrálnímu facility managementu, který dokáže hlídat servisní intervaly, monitoruje energie i stav technologií a ostraha je toho součástí. Ideálním stavem je kooperace se všemi systémy, které v objektu fungují,“ doplňuje Matěj Bárta.

Tagy článku