Největší letadlová loď světa, Gerald R Ford má zpoždění

Největší letadlová loď světa, Gerald R Ford má zpoždění
Autor fotografie: US Navy|Popisek: Gerald R.Ford
29 / 09 / 2015, 17:15

Námořní zkoušky jaderné letadlové lodi CVN 78, Gerald R Ford budou mít zpoždění asi 2 měsíce.

Jestli to bude mít dopad na plánované zařazení do služby 31. března 2016 ještě není jasné. Zpoždění bylo oznámeno 22. září americkým námořnictvem. Třída Ford má v americkém námořnictvu postupně nahradit starší lodě tříd Enterprise a Nimitz.

Gerald R Ford (CVN 78) je první lodí nové třídy Ford a je již z 93% hotová. Kompletace probíhá ve Virginii v loděnici firmy Huntington Ingalls Industries' (HII's) Newport News Shipbuilding.

"Námořnictvo zjistila mírné zhoršení v požadované pokroku testovacího programu CVN 78. V důsledku toho budou námořní zkoušky odloženy o šest až osm týdnů. Přesný dopad na dodávku lodi bude stanoven na základě výsledků námořních zkoušek, " uvedl v tiskovém prohlášení Thurraya Kent, tiskový mluvčí náměstka ministra námořnictva pro výzkum, vývoj a akvizice.

Oficiální zdroje firmy HII vydaly prohlášení pro IHS Jane´s 23. září:. "CVN 78 je první ve své třídě loď, a s tím jsou spojeny jedinečné výzvy dané tímto postavením. Budeme i nadále úzce spolupracovat s námořnictvem na dokončení testování lodi a aplikovat získané poznatky k dalšímu zvýšení efektivity".

Prohlášení námořnictvo vyzdvihlo pokrok při testování několika nových a klíčových technologií, včetně elektromagnetického katapultu (Electromagnetic Aircraft Launch System - EMALS) a radaru se dvěma pásmy DBR. Nový radar sdružuje radary v pásmu S a X do jednoho systému (pásmo X pro vyhledávání, určování drah nízko letících cílů a ozáření cíle, pásmo S pro vyhledává cílů a určování drah za jakéhokoli počasí). I díky radaru bylo možné zmenšit velitelskou věž, protože potřebuje méně antén. Žádná část radaru nemá pohyblivé součásti, což snižuje nutnou údržbu.

Výtlak okolo 100 000 t a základní koncepce lodí budou odpovídat třídě Nimitz. Obsluhu lodi má zajišťovat 4660 osob, z toho 2500–2700 námořníků a 2480 leteckého personálu. Dle amerického námořnictva to znamená úsporu 800 námořníků a 400 leteckého personálu, oproti předchozí třídě.

Zdroj: IHS Jane´s, Wikipedie

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.