Němci a Rakušané se ozbrojují. Vzrostly prodeje zbraní i obranných sprejů

Němci a Rakušané se ozbrojují. Vzrostly prodeje zbraní i obranných sprejů
07 / 11 / 2015, 13:45

Objednávky pepřových sprejů vzrostly o 600 procent, důvodem je strach z uprchlíků.

Uprchlická vlna z Blízkého východu zřejmě vyvolala u Němců obranný reflex. Kdo si chce dnes koupit pepřový sprej, musí počítat s dodacím lhůtou až několik týdnů.  Podle informace zveřejněné magazínem "Focus", se prodej obranného pepřového spreje zvýšil za poslední dva měsíce o neuvěřitelných 600 procent.

Rakušané se zásobují střelnými zbraněmi. Brokovnice už jsou vyprodané.

"Mezi lidmi panuje strach. Vyprodali jsme sklady během šesti až sedmi týdnů," říká Kai Prase, generální ředitel společnosti DEF-TEC Defense Technology GmbH ve Frankfurtu nad Mohanem. Podle průzkumu deníku Die Welt se 75 procent Němců obává imigrace muslimů a s tím souvisejícího nárůstu kriminality a rostoucího rizika teroristických útoků.

Německé úřady tvrdí, že nezaznamenaly žádné vzrůstající trendy prodeje zbraní. Mluvčí Spolkového kriminálního úřadu ve Wiesbadenu i Úřadu na ochranu ústavy odmítli komentovat obavy německých občanů ani prodeje obranných sprejů, uvedli pouze "Tuto informaci nemůžeme potvrdit," a upozornili, že sdělovací prostředky by měly být opatrné, aby podobnými zprávami nešířily poplašné zprávy. 

Podle rakouských médií došlo v Rakousku k nárůstu prodeje zbraní, letos už se jich prodalo o 70.000 více než v loňském roce. Podívejte se na video rakouského novináře, který otevřeně hovoří o slovinských hranicích, o rezignaci policistů a o lživém vysílání rakouské veřejnoprávní televize ORF.

Zdroj: 20min.ch

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.