Německá policie se těší největší důvěře za 20 let

Německá policie se těší největší důvěře za 20 let
Autor fotografie: Flickr.com|Popisek: policie
06 / 01 / 2017, 13:30

Německá policie se těší největší důvěře za dvacet let - věří jí 88 procent obyvatel.

Po útoku na vánoční trh v Berlíně je ovšem nahlodaná důvěra v tajné služby, kterým věří jen 36 procent Němců, ukázal průzkum televize ARD a deníku Die Welt. Bezpečně se podle něj v zemi cítí zhruba tři čtvrtiny lidí (73 procent).

Pocit bezpečí mají přívrženci všech politických stran s výjimkou Alternativy pro Německo (AfD), kde se dvě třetiny voličů necítí bezpečně. Nejbezpečněji se naopak cítí voliči Levice (96 procent). Většina obyvatel spolkové republiky (57 procent) je také přesvědčena, že země je dobře chráněná proti teroristickým útokům.

Zatímco důvěra v policii od loňského října stoupla o čtyři procenta, věrohodnost tajných služeb od ledna loňského roku o dvě procenta klesla. Nedůvěru v tajné služby vyjádřilo 54 procent z více než tisícovky dotázaných. O poznání větší důvěře než tajné služby se vedle policie těší i spolková vláda (54 procent).

Za témata, kterými by se letos měli němečtí politici zabývat nejvíce, považují Němci migraci (40 procent), vnitřní bezpečnost (11 procent) a sociální politiku (sedm procent). Přesně polovina Němců má za to, že přistěhovalectví zemi přináší spíše nevýhody, o jeho větších výhodách je přesvědčena třetina lidí.

Dvě třetiny Němců (67 procent) jsou přesvědčeny, že letošní volební kampaň bude agresivní, a 86 procent se obává, že v kampani budou hrát větší roli nálady a emoce než fakta.

psali jsme:

Západní Evropa se bojí teroristických útoků, do měst vyslala tisíce policistů a vojáků

Ministr vnitra Chovanec: Česká policie přijímá mimořádná bezpečnostní opatření

 

Zdroj: ČTK

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.