Tabákový průmysl vítá uprchlíky s otevřenou náručí. Zvýší se prodeje cigaret a tabáku.

Tabákový průmysl vítá uprchlíky s otevřenou náručí. Zvýší se prodeje cigaret a tabáku.
Popisek: Ilustrační foto
05 / 11 / 2015, 18:00

Příliv nejméně 800.000 uprchlíků do Německa zvýší prodeje cigaret a tabákových výrobků. Téměř polovina uprchlíků ze Sýrie kouří.

Německý tabákový průmysl se do nedávna potýkal s klesající spotřebou cigaret a dalších výrobků, protože kouřit prostě není IN a řada Němců s tímto zlozvykem v posledních deseti letech skončila. Prodeje cigaret se v západní Evropě snížily za posledních pět let o více než 21 procent uvádí společnost Euromonitor International.

Záchranou pro tento segment německého i evropského průmyslu budou právě uprchlíci. Podle Světové zdravotnické organizace kouří více jak 48 procent syrských mužů, a k cigaretám se uchylují stále častěji i díky válečnému konfliktu. Podle odhadů analytika Philipa Gorhama  by mohla díky uprchlíkům vzrůst spotřeba cigaret až o 810 milionů kusů, což znamená zvýšení nejméně o jedno procento na největším evropském trhu s tabákem.

Takové navýšení by bylo přímo požehnáním pro tabákové giganty, jakým je Philip Morris International Inc., Imperial Tobacco Group nebo British American Tobacco, která dominují na německém trhu s obratem 33 miliard dolarů. Každý Syřan vykouří průměrně tisíc cigaret ročně a tak by se mohla podstatně zvýšit výroba i ditribuce tabákových výrobků práve pro tuto cílovou skupinu zákazníků. 

Zdroj: bloomberg.com

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.