Nová studie Accenture ukazuje, že migrace do cloudu firmám přinesla jen část očekávaných efektů

Nová studie Accenture ukazuje, že migrace do cloudu firmám přinesla jen část očekávaných efektů
04 / 07 / 2019, 07:30

Dvěma třetinám velkých firem nepřinesl přechod do cloudu takové přínosy, jaké očekávaly. Přesto úroveň spokojenosti je vysoká – 90 %. Ukazuje se, že pro úspěšný přechod do cloudu je důležitá volba důvěryhodného a technologicky vyspělého partnera.

Nová zpráva společnosti Accenture nazvaná „Přínosy cloudu: Očekávání versus realita” (Perspectives on Cloud Outcomes: Expectation vs. Reality) naznačuje, že je migrace do cloudu mnohem složitější, než se očekávalo, hlavně co se týče inovací a efektivity. Vyplývá to z průzkumu mezi 200 vysoce postavenými IT odborníky z velkých firem po celém světě. Překážkami jsou podle nich především ohrožení bezpečnosti a složitost obchodních i operačních změn.

Naprostá většina firem uvádí, že přechod do cloudu přinesl určitou úroveň žádoucích efektů, celková úroveň spokojenosti v průměru přesahuje 90 %. Pouze jedna třetina firem ale hlásí, že zcela dosáhla očekávaných výsledků napříč čtyřmi kategoriemi - nákladů (34 %), rychlosti (36 %), fungování byznysu (35 %) a úrovně služeb (34 %).

„U většiny nových technologií se jejich přínosy projeví až časem. Stejně tak i zde se projevuje tzv. křivka učení, kterou ovlivňuje mnoho proměnných a překážek. Pozvednout cloudový program na další úroveň není něco, co by se dalo udělat přes noc – klienti k tomu musí přistupovat strategicky a s důvěryhodným partnerem, aby mohli využívat odborných znalostí, vykazovat měřitelnou podnikatelskou hodnotu a urychlit svou digitální transformaci,“ řekl Kishore Durg, ředitel Accenture Cloud pro technologické služby. „Pokud IT oddělení nedovede prezentovat přímé obchodní výsledky migrace do cloudu, riskuje, že už nebude tak důležité, a naopak vzroste důležitost nově vznikajících obchodních funkcí jako je CDO (chief data officer – ředitel řízení dat), které umějí lépe využít cloudové technologie a umožnit tak rapidní inovace.“

Jako nejčastější překážky respondenti uváděli: ohrožení bezpečnosti a souladu s předpisy (uvedlo 65 % respondentů), složitost obchodních a organizačních změn (55 %), starší infrastrukturu a/ nebo chaos při používání (43 %) a nedostatek cloudových dovedností ve firmě (42 %).

Zpráva uvádí, že pro překonání dovednostních překážek by se týmy IT mohly poohlédnout po poskytovatelích služeb, kteří budou řídit fungování cloudových služeb jejich jménem. 87 % dotázaných manažerů uvedlo, že by uvažovali o použití řízených cloudových služeb, přičemž největší procento respondentů řeklo, že přístup ke správným dovednostem vidí jako největší přínos, což nepatrně „předstihlo“ i nižší náklady.

A podobně se zdá, že cloudový model, který organizace využívají, má vliv na jejich schopnost generovat očekávané výsledky. Společnosti, které používají soukromý cloud, mají z hlediska očekávaných výsledků tendenci zaostávat za svými kolegy, kteří používají veřejný cloud nebo hybridní modely (28 % versus 42 % a 38 %). Uživatelé soukromého cloudu (private cloud) se obecně potýkají s více problémy, přičemž největším problémem je dosahování žádoucích úspor nákladů a zlepšení úrovně služeb. Více než polovina uživatelů veřejného cloudu (public cloud) (54 %) uvádí, že dosáhla svých cílů ohledně úspor nákladů, ale pouhých 28 % zaznamenalo očekávané přínosy v rychlosti uvedení na trh.

„Výzkum Accenture také ukazuje, že čím více klientů cloudovou technologii využívá, tím větší hodnotu jim přináší. Tím, jak se budou stále více používat cloudové aplikace v různých funkcích, divizích a geografických oblastech, bude se zvyšovat i počet oblastí, kam tato technologie může přinést nějakou hodnotu. Stručně řečeno, čím rozsáhlejší bude zavádění cloudu, tím větší hodnotu bude přinášet a bude se tak zlepšovat i návratnost investic,“ dodává Kishore Durg.

 

O společnosti Accenture

Accenture je globální společnost poskytující široké spektrum odborných služeb a řešení v oblasti strategických, konzultačních, digitálních a technologických služeb. Díky kombinaci jedinečných zkušeností a obsáhlých znalostí napříč více než 40 průmyslovými odvětvími s rozsáhlým výzkumem nejúspěšnějších světových firem, Accenture dokáže řešit propojení byznysu a technologií s cílem pomoci klientům zvýšit jejich výkon a vytvořit udržitelnou hodnotu pro jejich akcionáře. Inovativní služby společnosti Accenture zajišťuje více než 449 000 zaměstnanců ve více než 120 zemích. Navštivte naše stránky www.accenture.com.

 

 

 

Tagy článku